Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Apropå vegan-diskussionen så är jag inte jättesugen på att ge mig in i den här mot bakgrund av hur jag uppfattar KGs möjlighet att faktiskt diskutera. Jag skulle givetvis kunna berätta om huruvida jag har upplevt några problem, vilka blodvärden jag har, o

Med pass på 1,15 är det inte så viktigt med vätska under passet om man skött sig tidigare på dan..... Dock pass 2 om det Hadde varit samma dag ( men för dog var det dan därpå)

Sen vill inte jag heller gå in i "kosthållnings" frågor,

"Vegan" och alla blir självproklamerade näringsexperter ... snarare tror jag att de som är riktiga vegetarianer ofta behöver vara näringsexperter?
Iaf tänka efter lite till, vårt traditionella kosthåll är uppbyggt med diverse animaliska födoämnen, och st

Sorry att jag drog det off-topic. 😉

Fråga: Jag undrar nu, finns det någon fördel att träna så här, för att typ öva upp fettförbränningen eller något? Kommer kroppen använda fett, även om jag regelbundet äter kolhydrater, eller behövs sån här "svält"-tr

Jesper: Jag ser inga problem med varken vatten eller kolhydrater. Jag springer i en klubb som traditionellt sett alltid siktat på långa distanser. På våra söndagsträningar springer vi aldrig under 20 km och ofta uppåt 30 km. I princip ingen brukar ha vark

Lingling: Alla mina impulser blir att skriva något spydigt. Skriv ett pm till mig och du vill fortsätta diskutera.

Mikael: Tack! Tror också att mycket är mentalt. Jag mår ju inte alls dåligt av att inte äta, det var nog främst vattnet som jag led brist p

Nej tack! jag har inget behov av mer spydigheter i ämnet. Det är bara att konstatera att det brukar kunna göra folk upprörda..
Men jag funderar en del på hur mkt man tränar upp förmågan? Tidigare kunde jag inte träna eller springa på tom mage alls, nu kö

Jesper: En intressant inlägg i debatten om hur och om man kan ändra var energin kommer ifrån finns på http://traningslara.se/sambandet-maximal-fettoxidation-och-prestationsformaga/

En dum fråga men...
Är fett förbräningen igång efter 1,15???

Den är alltid i gång.