Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tycker du milen under 50min verkar svårt/omöjligt? Är 4min/km ett så högt tempo att det bara går komma upp i det på korta sprint-ruscher, om ens det? Är "ta sig runt" tillräckligt svårt på halvmarathon?

Känner du till någon kollega, vän, släkting, etc. s

(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)(t+)

Eh, T-N, är inte de där "betydelselösa detaljerna" en del av verktygen för att kunna "träna MER, och HÅRDARE"? (mentalt och eller fysiskt.)
Eller menar du att all träning ska vara fulldistans mara i 10K-fart samt gärna i terräng, dagligen? 😉

Lite skämt

MA +1, no comments

Rolle: Var kanske otydlig, variation i träningen mellan olika pass är absolut att föredra. Det jag ville poängtera är att det knappast är avgörande för den framtida formen om man kör 4x4min eller 6x800m, om vilan mellan råkade var "optimal" eller "för kor

Jag är fullt medveten om att jag springer relativt lite, och i den bemärkelsen klagar jag inte på mina blygsamma resultat. Det är mer en hobby än en seriös satsning för mig.

Men vad som jag har tyckt varit lite förvånande är att andra motionärer med lik

Upp till en viss (okänd) gräns kan nog alla utan kroppsliga defekter komma med eller utan ordentlig träning - sen är det talang (fysisk o psykisk) som gäller!

Szalkai påstår ju att alla kan springa en mil på 40 minuter med (rätt) träning. Sedan är det gener. Hur lång tid det tar att komma dit säger han inte dock.....

En kollega började träna som 48-åring, tappade 20 kg och gör nu milen på 41 min, 5 år senare.

Det här var dagens sanning. Tack! (t+) Har börjat få spatt på alla diskussioner om hur man ska optimera träningen och finlira med smådetaljer som knappast har någon påverkan alls för gemene man.

Markus: Har inget att tillägga här. Tack för det inlägget!