Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 15:32Va, måste "man" verkligen träna också?
Då faller de flesta från de höga hästarna innan första hindret.
Va, måste "man" verkligen träna också?
Då faller de flesta från de höga hästarna innan första hindret.
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 15:40Vad vore Funbeat utan Markus Andersson? Jättetråkigt såklart!
Du har helt rätt är jag övertygad om, många som gnäller över sin fart tränar inte tillräckligt hårt helt enkelt.
Vad vore Funbeat utan Markus Andersson? Jättetråkigt såklart!
Du har helt rätt är jag övertygad om, många som gnäller över sin fart tränar inte tillräckligt hårt helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 15:47När man börjar komma upp i 45-50-års åldern och startar från noll, tror jag det är mycket svårt att komma ner under 40. Är man 25 och kille gör man det säkert på ett år eller mindre.
Med åldern är det också svårare att träna mer, utan att gå sönder. Jag
När man börjar komma upp i 45-50-års åldern och startar från noll, tror jag det är mycket svårt att komma ner under 40. Är man 25 och kille gör man det säkert på ett år eller mindre.
Med åldern är det också svårare att träna mer, utan att gå sönder. Jag
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2010, 16:10Håller med Magnus, jag är 62 och jobbar på att hålla mig under 50.
Det lustiga är att jag skrev en, om inte liknande, så iaf ett inlägg med samma tema för rätt länge sen här på funbeat. Då var det folk som kände sig kränkta!
Därför blev jag väldigt gl
Håller med Magnus, jag är 62 och jobbar på att hålla mig under 50.
Det lustiga är att jag skrev en, om inte liknande, så iaf ett inlägg med samma tema för rätt länge sen här på funbeat. Då var det folk som kände sig kränkta!
Därför blev jag väldigt gl
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 16:15Christer, vad är ditt pers och hur gammal var du när du satte det (om man får fråga)?
Christer, vad är ditt pers och hur gammal var du när du satte det (om man får fråga)?
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 16:28Att ämnet är känsligt var jag klart medveten om. Budskapet "du är långsam pga att du tränar för lite" var svårt att undvika, om jag skulle vara tydlig i mitt budskap, men sen försökte jag styra mer åt hållet "man kan faktiskt BLI BÄTTRE om man tränar mer"
Att ämnet är känsligt var jag klart medveten om. Budskapet "du är långsam pga att du tränar för lite" var svårt att undvika, om jag skulle vara tydlig i mitt budskap, men sen försökte jag styra mer åt hållet "man kan faktiskt BLI BÄTTRE om man tränar mer"
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 16:54Markus: Jag här helt med dig att mer träning är det som gör den tränande bättre. Vad jag ville lite skämtsamt peka på var hur det går att tolka olika budskap och vad resultatet kan bli.
Att träna mer, vad är det? Fler mil, fler timmar, högre puls?
Det ja
Markus: Jag här helt med dig att mer träning är det som gör den tränande bättre. Vad jag ville lite skämtsamt peka på var hur det går att tolka olika budskap och vad resultatet kan bli.
Att träna mer, vad är det? Fler mil, fler timmar, högre puls?
Det ja
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2010, 16:57Magnus: Jag har aldrig varit snabb och inte tagit tid så mycket förr i tiden - så mitt pers på 10k är 49:5 har jag för mig (strax under 50 iaf) och det gjorde jag för 2 år sen.
Annars gjorde jag 1:43 på halvmaran (stockholmsloppet) för en massa år sen.
B
Magnus: Jag har aldrig varit snabb och inte tagit tid så mycket förr i tiden - så mitt pers på 10k är 49:5 har jag för mig (strax under 50 iaf) och det gjorde jag för 2 år sen.
Annars gjorde jag 1:43 på halvmaran (stockholmsloppet) för en massa år sen.
B
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 16:57Och poängen är att man måste träna för att bli bra? Om det finns folk som inte förstår det på allvar blir man lite skrämd..
Och poängen är att man måste träna för att bli bra? Om det finns folk som inte förstår det på allvar blir man lite skrämd..
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2010, 16:58Apropå att inga klagat på ditt inlägg. De som kommenterat här än så länge är väl alla utom jag sub-40-personer?
Apropå att inga klagat på ditt inlägg. De som kommenterat här än så länge är väl alla utom jag sub-40-personer?