Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Henrik, vad jag tror är att många inte förstår vad som är att ta i. De säger Oj, vad trött jag är - men dom är lååångt ifrån sin maxpuls.
Helt enkelt dålig erfarenhet av att vara trött/rädd för att bli trött!

Skador.

Visst är det så att en del faktiskt FÖRSÖKER träna mer & hårdare, men hindras & begränsas av skador. Faktum är att även de som nått ända fram till elitnivån i de flesta fall både haft ett flertal skador på vägen dit, och fortsätter drabbas av såd

Huvudet på spiken, klockrent inlägg. Vill bara betona att det där med åldern har en klar betydelse, iaf för mig. Trots ökad träningsmängd på senare år både vad gäller kvalitet och kvantitet ligger resultaten kvar på ungefär samma nivå.

För mig är det mycket en fråga om att kliva ur komfortzonen. Med tre pass per vecka är det oftast tillräckligt med tid för återhämtning även om jag kör hårdare.

Markus:

Den som inte är singel och/eller obunden av andra än egna krav, har ofta en begränsad budget av tid. Den tiden ska prioriteras och en del av den kan kanske läggas på träning. Om då tiden t.ex. enbart räcker till tre pass i veckan, på kanske max

Jag är inte sub40 i alla fall. Jag har dock sprungit på 40 blankt en gång för många år sedan och borde väl idag ligga på 42-43 någonstans, men har väl en idé om att försöka göra en lite mer seriös ansats och se om det går att komma ner till de där 40 igen

Jag tror ju att om man verkligen vill så finns det ofta sätt. Springa på lunchen och äta medan man jobbar kan funka för vissa. Springa till/från jobbet kanske bara delar av sträckan om man har långt. För vissa är det lättare att hitta ursäkter än möjligh

Det är ju just det. Är man glad amatör eller professionell? Många har inte den tiden... Och även om man har den tiden så måste man prioritera annat. Jag är singel och barnlös men jag har i a f inte tid att köra två pass om dagen...

Du väljer att inte ha tid

Jag är ganska nöjd om jag lyckas snitta två pass i veckan. 🙂