Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kanondiskussion! Hör själv till de som om jag jämnför med- 40 åriga heltidsarbetande kvinnor med barn- tränar mycket. Att bli kunna springa långt är inga problem om du tränar mycket, att springa fort kräver dessutom att du tränar hårt. Där är som någon ti

Markus: Jag tror inte vi är så oense, faktiskt.

Det är helt rätt. Jag gillar den situation jag har satt mig i och hoppas innerligt att fortsätta vara gift med samma kvinna i minst ytterligare 20 år samt var vän med mina två barn. Trivs också med mitt job

Håller med AT- vill va 25 och ha en kropp som orkar, däremot skulle jag aldrig fått min hjärna att orka när jag va 25.

Jag vet inte om jag missuppfattat, men det finns väl inget som säger att man måste träna dåligt (ej optimalt) bara för att man tränar lite? Jag ser det som att tiden jag lägger ner på träning är begränsad, av två skäl: 1) Livet, och 2) Skade/utmattning.

Håller med dig där M Nilsson;
pannben kommer med åldern 🙂

Pannben kommer definitivt med åldern är jag övertygad om.

Kanonbra inlägg. Jag märker själv vad min egen volymträning gör för löptiderna. Jag har de senaste 1,5 åren ökat på min löpvolym. På 1,5 år så sänkte jag tiden på maran med ca 1h.

En rolig detalj är att de som tycker sig inte kunna bli bättre ofta är övertygade anhängare av någon okonventionell träningsfilosofi. Det får mig alltid att tänka: Om du tycker att du får ovanligt dålig utväxling på din träning, borde du inte ifrågasätta

Finns det verklinge löpare som säger sig inte kunna bli bättre? Det måste ju bero på att de utgår från den träningsmängd de lägger ner. Och då stämmer det kanske.

Är det inte som så att de som har tröttnat på partnern lägger mer tid på träningen? Det kommer med åldern.

Många kloka och intressanta inlägg i denna tråd. Det som är spännande (tycker jag) är att hitta de faktorer, förutom träningsmängd/kvalitet, som kan förklara skillnader i resultat mellan två individer.

Något som det bara snuddats vid i denna tråd är trän