Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag är övertygad om att både genetik och historia påverkar väldigt mycket.
Jag är 50 år och har har först på de sista åren börjat träna kondition, men har tränat styrketräning i över 30 år. Jag bär alltså runt på en del anaeroba muskler. Det är helt klart

Har funderat ett tag på det här med kapillärutveckling och den här tråden aktualiserar dessa funderingar. Om en person tränat så att kapillärnätet blivit större och mitokondrierna ökat i antal, bibehålles då detta eller går det tillbaka vid långvarig pass

Jag är bra på att se vad andra skall göra/ändra för att få tid att träna och bli bättre. Än att se vad jag SJÄLV skall göra/ändra för att hitta tiden.

Detta fungerar också omvänt. Alltså be en vän komma med förslag.

Ang att det kan vara svårt att hitta tid till träning.
En bra tid för träning är ju faktiskt lunchrasten. Jag känner mej
piggare på eftermiddagen eft ett litet löppass på lunchen. Ett ytterligare plus är ju att det är ljust med.

Den här tråden är ju väld

Det går ofta att lägga mer tid på träning. Jag skulle t.ex. kunna springa nu i stället för att läsa och skriva på Funbeat. Men jag skulle då gå sönder ännu mer och i slutsumman tränat ännu mindre. Inte helt smart i för mina mål.

Så, kan man inte nå en ba

Underbar tråd och mycket inspirerande!

Lunchraster tycker jag är bra för allt upp till medelhårda pass. Efter hårdare pass som intervaller blir jag sömnig. Men det är ju jag det.

Nu spritter det i "jag-vill-träna-hårda-pass"-nerverna. Jag får helt enkel

Jag tillhör dom som lyckas vara långsamma även utan ambitiös träning, men jag vill väldigt gärna bli snabbare. (Och jag gillar att gnälla om hur långsamt jag springer och jag jämför mig med andra och jag är avundsjuk på snabba löpare.)

Jag tycker att Ma

Jag tycker nog att det är som sagts tidigare i tråden, val och prioriteringar man gör. Jag kan också känna att det skulle vara kul att träna fler gånger i veckan men väljer att inte prioritera det framför annat som jag också känner att jag behöver göra, s

Felet många gör är att sätta upp ett mål först och sen försöker pussla ihop det. Om man börjar med att se hur mycket tid man (realistiskt sett) vill och kan avsätta för träning så blir det lättare att sätta bra mål.

Man kan uppnå det mesta man vill med s

Markus är uppenbarligen mycket bättre än jag på att skriva eftersom folk här skriver att det var inspirerande och då jag skrev var det kränkande 🙂