Quote from Guest on 18 August 2007, 00:57Hejsan alla avslappnade löpare!??
Jag är en medelmåttlig löpare som löper för nöjes skull och för hälsan och strävar efter att bli bättre.
Ett problem jag har är att när jag springer blir jag efter en stund spänd i axelpartiet. Det tar onödig energi och
Hejsan alla avslappnade löpare!??
Jag är en medelmåttlig löpare som löper för nöjes skull och för hälsan och strävar efter att bli bättre.
Ett problem jag har är att när jag springer blir jag efter en stund spänd i axelpartiet. Det tar onödig energi och
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 01:07kan vara konditionen. har man lite dåligt flås så kan man dra upp axlarna för att försöka skapa större plats för lungorna. ganska vanligt
en ovana att arbeta bort.
kan vara konditionen. har man lite dåligt flås så kan man dra upp axlarna för att försöka skapa större plats för lungorna. ganska vanligt
en ovana att arbeta bort.
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 09:19Jag brukar ha precis det där problemet och då blir det tungt att springa. Jag har annars också lite problem med nacke/axlar. Jag rekomenderar att du ska stretcha bröst musklerna lite. Blir de för korta så är det lätt att man drar man upp axlarna.
Men, nä
Jag brukar ha precis det där problemet och då blir det tungt att springa. Jag har annars också lite problem med nacke/axlar. Jag rekomenderar att du ska stretcha bröst musklerna lite. Blir de för korta så är det lätt att man drar man upp axlarna.
Men, nä
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 11:39Vilken bra tråd! Att löpa avslappnat är väl nästan vad löpning handlar om? Om man springer för att må bra så är det det definitivt. Om man springer för att bli snabb så måste man också kunna slappna av för att springa fortare.
Jag spänner också axlarna n
Vilken bra tråd! Att löpa avslappnat är väl nästan vad löpning handlar om? Om man springer för att må bra så är det det definitivt. Om man springer för att bli snabb så måste man också kunna slappna av för att springa fortare.
Jag spänner också axlarna n
Quote from Linnea Persson on 18 August 2007, 12:13Jag har också haft det problemet, men det kommer mer och mer sällan. Jag tycker också att Anna-Karins tips var bra. Ett annat kan vara att stanna upp och stretcha nackmusklerna ordentligt, det kan vara svårt att få spänningen att släppa när den väl satt s
Jag har också haft det problemet, men det kommer mer och mer sällan. Jag tycker också att Anna-Karins tips var bra. Ett annat kan vara att stanna upp och stretcha nackmusklerna ordentligt, det kan vara svårt att få spänningen att släppa när den väl satt s
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 12:17Börja bara inte försöka lösa problem när ni springer. Jag kan inte det, för jag blir bara irriterad och då åker axlarna upp, nävarna knyts och käkarna bits ihop. Inte bra.
Jag försöker slappna av i käken, biter man ihop den blir det lätt att man spänner
Börja bara inte försöka lösa problem när ni springer. Jag kan inte det, för jag blir bara irriterad och då åker axlarna upp, nävarna knyts och käkarna bits ihop. Inte bra.
Jag försöker slappna av i käken, biter man ihop den blir det lätt att man spänner
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 12:39Just det, bålstabiliteten. Där har du en poäng Mattias.
Jag har tränat pilates nu och det har nog gjort det mycket lättare att springa. Hela livet blir så mycket lättare med starka bålmuskler. Magmuskler må va snygga men jag vill säga att jag ändå har al
Just det, bålstabiliteten. Där har du en poäng Mattias.
Jag har tränat pilates nu och det har nog gjort det mycket lättare att springa. Hela livet blir så mycket lättare med starka bålmuskler. Magmuskler må va snygga men jag vill säga att jag ändå har al
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 14:32När jag springer och känner att jag börjar stelna till så börjar jag rulla på axlarna och vifta lite på armarna för att mjuka upp.
Jag har för övrigt märkt att jag av att springa har fått en sämre hållning när jag inte springer. Jag går och står mer fram
När jag springer och känner att jag börjar stelna till så börjar jag rulla på axlarna och vifta lite på armarna för att mjuka upp.
Jag har för övrigt märkt att jag av att springa har fått en sämre hållning när jag inte springer. Jag går och står mer fram
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 17:29Jag tror alla motionslöpare känner av att man spänner axlarna och likande. Jag brukar bli trött i armarna för att jag håller händerna för högt upp (tränar kickboxning, så händernas "avslappnade" läge är gard..:-( ).
Lösning är som tidigare påpekat att sk
Jag tror alla motionslöpare känner av att man spänner axlarna och likande. Jag brukar bli trött i armarna för att jag håller händerna för högt upp (tränar kickboxning, så händernas "avslappnade" läge är gard..:-( ).
Lösning är som tidigare påpekat att sk
Quote from Bjarne Lewin on 19 August 2007, 13:27Jag vet inte om detta tipset är för enkelt, men min löpning släppte mycket när jag bestämde mig för att sluta titta på fötterna och i stället se på omgivningen när jag springer.
Men det gör du nog redan 🙂
Jag vet inte om detta tipset är för enkelt, men min löpning släppte mycket när jag bestämde mig för att sluta titta på fötterna och i stället se på omgivningen när jag springer.
Men det gör du nog redan 🙂