Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 16:34Jag gör likadant Anna-Karin. Steget jag beskrev är "pigg-steget", blir jag riktigt trött ändrar jag löpsteget ett tag och vilar och efter ett tag kan jag pinna på igen. 🙂 Det känns som om det är olika kroppsdelar som får jobba vid olika löpsteg - kanske
Jag gör likadant Anna-Karin. Steget jag beskrev är "pigg-steget", blir jag riktigt trött ändrar jag löpsteget ett tag och vilar och efter ett tag kan jag pinna på igen. 🙂 Det känns som om det är olika kroppsdelar som får jobba vid olika löpsteg - kanske
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 18:14Så rådet jag fick när jag köpte mina joggingskor o bad om råd om löpning, eftersom jag inte löptränat förut, att sätta ner hälen först är kanske inte så bra då? Dessutom känns det jättekonstigt...
Så rådet jag fick när jag köpte mina joggingskor o bad om råd om löpning, eftersom jag inte löptränat förut, att sätta ner hälen först är kanske inte så bra då? Dessutom känns det jättekonstigt...
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 18:17ett jättedåligt förslag faktiskt.
snart är det friidrotts vm. sätt dig och kolla på hur proffsen springer.
ingen där kommer att springa med häl isätning. det är att gå
ett jättedåligt förslag faktiskt.
snart är det friidrotts vm. sätt dig och kolla på hur proffsen springer.
ingen där kommer att springa med häl isätning. det är att gå
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 18:19Anna-Karin: Jag såg att du också tränar mycket bålstabilitet. Det gör jag också, och har gjort det länge nu. Har lyckats få till en bra muskelkorsett och jag känner verkligen att det hjälper mej i löpningen. 🙂 Läste också i Camilla Porssmans bok "Pulstr
Anna-Karin: Jag såg att du också tränar mycket bålstabilitet. Det gör jag också, och har gjort det länge nu. Har lyckats få till en bra muskelkorsett och jag känner verkligen att det hjälper mej i löpningen. 🙂 Läste också i Camilla Porssmans bok "Pulstr
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 18:31@hurtbulle
guldstjärna till alla som tränar bålstabilitet.
ett förvånansvärt stort antal sakdor härstammar från att bålstabiliteten falerar.
blandannat löparknä.
@hurtbulle
guldstjärna till alla som tränar bålstabilitet.
ett förvånansvärt stort antal sakdor härstammar från att bålstabiliteten falerar.
blandannat löparknä.
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 19:29Jo, bålstabilitet är det bästa. (t+)
Hjälper till i många olika situationer det. Jag tycker att Pilates är utmärkt träning. Inte så mycket nu på sommaren men vid normaltid när skolan och studerandet är igång brukar jag träna det på fredagar. Utmärkt avsl
Jo, bålstabilitet är det bästa. (t+)
Hjälper till i många olika situationer det. Jag tycker att Pilates är utmärkt träning. Inte så mycket nu på sommaren men vid normaltid när skolan och studerandet är igång brukar jag träna det på fredagar. Utmärkt avsl
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 19:54Jag måste börja med att rätta mig själv - det var inte i boken Pulsträning jag läste det, det var i någon artikel i någon tidning.
Jag tränar Core 1 gång i veckan och har dessutom alltid inslag av bålstabilitetsträning i mitt styrketräningspass. Har ett
Jag måste börja med att rätta mig själv - det var inte i boken Pulsträning jag läste det, det var i någon artikel i någon tidning.
Jag tränar Core 1 gång i veckan och har dessutom alltid inslag av bålstabilitetsträning i mitt styrketräningspass. Har ett
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 23:24Tack Anders, provade en lugn 18km idag och förutom lite knävärk p.g.a nytt löpsteg så kändes de bra, andningen var klart lägre än tidigare vilket betyder att jag jobbar mindre för samma fart 😀
Fast de är inte gratis märkte jag, så fort man slutade tänka
Tack Anders, provade en lugn 18km idag och förutom lite knävärk p.g.a nytt löpsteg så kändes de bra, andningen var klart lägre än tidigare vilket betyder att jag jobbar mindre för samma fart 😀
Fast de är inte gratis märkte jag, så fort man slutade tänka
Quote from Camilla Höög on 22 August 2007, 08:55Jag började söka lite om att springa på tårna istället för att rulla på foten och hittade det här:
"Jag brukar säga att man ska försöka träna att springa på tårna. Fast de gör man inte på en vecka. Börja springa 5-10 min på tårna varje pass, sedan mer och
Jag började söka lite om att springa på tårna istället för att rulla på foten och hittade det här:
"Jag brukar säga att man ska försöka träna att springa på tårna. Fast de gör man inte på en vecka. Börja springa 5-10 min på tårna varje pass, sedan mer och
Quote from Funbeat user on 22 August 2007, 09:34Snyggare steg? Vem bryr sig - inte jag i alla fall.... 🙂 Fort och energisnålt steg vill jag ha, om jag sedan ser ut som hej kom och hjälp mej spelar mindre roll. Vem är snygg svettig, knallröd, pustande, halvdöd etc, etc? (H)
Snyggare steg? Vem bryr sig - inte jag i alla fall.... 🙂 Fort och energisnålt steg vill jag ha, om jag sedan ser ut som hej kom och hjälp mej spelar mindre roll. Vem är snygg svettig, knallröd, pustande, halvdöd etc, etc? (H)