Quote from Funbeat user on 19 August 2007, 19:58Man ska vara stolt när man springer, dvs upp med huvudet och räta upp ryggen så att man inte hänger på diafragman 🙂
Man ska vara stolt när man springer, dvs upp med huvudet och räta upp ryggen så att man inte hänger på diafragman 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 00:43Lånar lite plats i kroppen om liknande sak 🙂
Hur lär man säg att inte "hoppa upp och ner" när man springer?
Man vill att all kraft ska gå framåt, men jag känner att jag lägger en del kraft uppåt av nån outgrundlig anledning... kollade på midnatssloppet
Lånar lite plats i kroppen om liknande sak 🙂
Hur lär man säg att inte "hoppa upp och ner" när man springer?
Man vill att all kraft ska gå framåt, men jag känner att jag lägger en del kraft uppåt av nån outgrundlig anledning... kollade på midnatssloppet
Quote from Camilla Höög on 20 August 2007, 09:06De som springer uppåt sätter nog i fötterna för långt fram vilket gör att de studsar fram.
Från http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=294
"Ett vanligt problem bland nybörjare är en tendens att ta för långa steg. Foten ska landa i en lodlinje ra
De som springer uppåt sätter nog i fötterna för långt fram vilket gör att de studsar fram.
Från http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=294
"Ett vanligt problem bland nybörjare är en tendens att ta för långa steg. Foten ska landa i en lodlinje ra
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 10:54Tack för alla svar och tips på min fråga! 😀
Jessica: Javisst det kan vara konditionen. Kanske springer jag för hårt i förhållande till min nuvarande kondition. Jag använder även pulsklocka så jag erkänner att jag jagar tider ibland...
Sprang igår och p
Tack för alla svar och tips på min fråga! 😀
Jessica: Javisst det kan vara konditionen. Kanske springer jag för hårt i förhållande till min nuvarande kondition. Jag använder även pulsklocka så jag erkänner att jag jagar tider ibland...
Sprang igår och p
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 12:30mitt tips angående löpteknik är att tänka det som om du springer i uppförsbacke. alltså att du faller lätt framåt när du startar.
naturligtvis ska du inte ligga som en paddel i luften utan bara hitta en känsla utav att newton hjälper dig
mitt tips angående löpteknik är att tänka det som om du springer i uppförsbacke. alltså att du faller lätt framåt när du startar.
naturligtvis ska du inte ligga som en paddel i luften utan bara hitta en känsla utav att newton hjälper dig
Quote from Anders Wallerstedt on 21 August 2007, 15:13..:: Löpteknik ::..
Pendla ordentligt med armarna i färdriktningen -> man vrider höften mer och knäet lyfts automatiskt.
Knäet skall lyftas, men foten ska landa precis under en när man springer.
Foten skall peka i färdriktningen, hela tiden.
Spring som ma
..:: Löpteknik ::..
Pendla ordentligt med armarna i färdriktningen -> man vrider höften mer och knäet lyfts automatiskt.
Knäet skall lyftas, men foten ska landa precis under en när man springer.
Foten skall peka i färdriktningen, hela tiden.
Spring som ma
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 15:29Vi har ju alla olika kroppar och därmed olika förutsättningar när vi springer. Därför tror jag faktiskt inte det finns någon "absolut sanning" hur det optimala löpsteget ser ut. Bäst är nog att testa sig fram själv. Men det är min ytterst amatörmässiga fu
Vi har ju alla olika kroppar och därmed olika förutsättningar när vi springer. Därför tror jag faktiskt inte det finns någon "absolut sanning" hur det optimala löpsteget ser ut. Bäst är nog att testa sig fram själv. Men det är min ytterst amatörmässiga fu
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 15:35@hurtbulle
gillar verkligen din rygg och ditt bäcken det där?
@hurtbulle
gillar verkligen din rygg och ditt bäcken det där?
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 15:38Ja, det är inga problem. Och såååå mycket vrider jag inte! (H:) Det är mer att jag kopplar in mittmusklerna mer än tidigare. Ser att jag skrev "ganska stor vridning" i mitt tidigare inlägg - kan nog feltolkas inser jag nu så jag fixar till det ovan.
Ja, det är inga problem. Och såååå mycket vrider jag inte! (H:) Det är mer att jag kopplar in mittmusklerna mer än tidigare. Ser att jag skrev "ganska stor vridning" i mitt tidigare inlägg - kan nog feltolkas inser jag nu så jag fixar till det ovan.
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 16:28Lite liknande för mig Fia-Lotta...
Jag har tänkt på det här flera gånger då jag sprungit långpass. Det har ju varit en del disskussioner om löpstegets längd här och jag har kommit fram till att jag varierar löpsteget. När man springer långt blir det ju
Lite liknande för mig Fia-Lotta...
Jag har tänkt på det här flera gånger då jag sprungit långpass. Det har ju varit en del disskussioner om löpstegets längd här och jag har kommit fram till att jag varierar löpsteget. När man springer långt blir det ju