Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:28Han svävar fram i den filmen.
Han svävar fram i den filmen.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:29Ja, och det är inte samma sak som att rekommendera framfotslöpning tycker jag. I Hailes fall ser det ut som att han landar på mellanfoten, i andra klipp (bla rekordmaran i berlin) ser det ut som han landar mer på hälen (trött?).
Fort går det hur som hel
Ja, och det är inte samma sak som att rekommendera framfotslöpning tycker jag. I Hailes fall ser det ut som att han landar på mellanfoten, i andra klipp (bla rekordmaran i berlin) ser det ut som han landar mer på hälen (trött?).
Fort går det hur som hel
Quote from ellen olsson on 23 March 2009, 19:30Det du kallar "mellanfoten" är väl bakre delen av framfoten?
Det du kallar "mellanfoten" är väl bakre delen av framfoten?
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:34Om det vore det skulle det väl inte kallas mellanfoten?
Om det vore det skulle det väl inte kallas mellanfoten?
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:36Öh - var sitter mellanfoten?
Öh - var sitter mellanfoten?
Quote from ellen olsson on 23 March 2009, 19:38Jag tror att alla som skriver framfoten räknar in det du kallar "mellanfoten". Vi tillhör de som inte tycker att man har mer än en hålfot oavsett vad eventuella anatomiböcker säger. Annars finns det ju bara tårna kvar att räkna till framfoten och då skull
Jag tror att alla som skriver framfoten räknar in det du kallar "mellanfoten". Vi tillhör de som inte tycker att man har mer än en hålfot oavsett vad eventuella anatomiböcker säger. Annars finns det ju bara tårna kvar att räkna till framfoten och då skull
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:38Och jag tycker man ser tydligt i ovannämnda youtube-klipp att Haile INTE landar på hälen.
Men som andra sagt - viktigast av allt är kanske att INTE sätta i foten framför kroppen utan under.
Men dessa saker hör ihop på ett naturligt sätt.
Och jag tycker man ser tydligt i ovannämnda youtube-klipp att Haile INTE landar på hälen.
Men som andra sagt - viktigast av allt är kanske att INTE sätta i foten framför kroppen utan under.
Men dessa saker hör ihop på ett naturligt sätt.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:40bild:http://home.swipnet.se/gymnastik/images/projekt/skellett.jpg
bild:http://home.swipnet.se/gymnastik/images/projekt/skellett.jpg
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:46Så hela är inte mina mellanfotsben.
Så hela är inte mina mellanfotsben.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:59Möjligtvis har man en mellanfot som sitter mellan hälen och framfoten men den har man ju inte i backen... jag har häl, framfot och tår i golvet när jag står upp.
Möjligtvis har man en mellanfot som sitter mellan hälen och framfoten men den har man ju inte i backen... jag har häl, framfot och tår i golvet när jag står upp.