Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:47Jag vill ändå hävda att det är svårt att sätta i mellanfoten i marken. Jag skulle heller aldrig vilja landa på vristen t ex.
Jag vill ändå hävda att det är svårt att sätta i mellanfoten i marken. Jag skulle heller aldrig vilja landa på vristen t ex.
Quote from ellen olsson on 23 March 2009, 20:48Vristen är väl på ovansidan så det vill nog ingen... 🙂
Vristen är väl på ovansidan så det vill nog ingen... 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:06Beror på hur full "man" är när poliser släpar bort en.
Beror på hur full "man" är när poliser släpar bort en.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 22:44Hej allihopa!
Shiiit så många svar, här gäller det att inte vila och hålla sig från forumet någon längre tid.
Jag har ju helt klart konstaterat att jag tillhör den absoluta amatören som springer på hälarna och som dessutom försöker ta större och större
Hej allihopa!
Shiiit så många svar, här gäller det att inte vila och hålla sig från forumet någon längre tid.
Jag har ju helt klart konstaterat att jag tillhör den absoluta amatören som springer på hälarna och som dessutom försöker ta större och större
Quote from ellen olsson on 23 March 2009, 22:48Har det inte framgått att du _inte_ ska springa på tå? 🙂
Om du håller hög kadens och sätter ner foten rakt under din tyngdpunkt så löser det sig mer eller mindre automatiskt. Kadensen är nyckeln.
Har det inte framgått att du _inte_ ska springa på tå? 🙂
Om du håller hög kadens och sätter ner foten rakt under din tyngdpunkt så löser det sig mer eller mindre automatiskt. Kadensen är nyckeln.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 22:57Det är jäkligt ovant att byta till snabbare ballerinasteg som du kallar det. Rådet jag fick, och som funkade för mej, var att luta lite framåt med kroppen och låta gravitationen sköta resten. Om du hela tiden "ramlar" så blir det automagiskt att du sätter
Det är jäkligt ovant att byta till snabbare ballerinasteg som du kallar det. Rådet jag fick, och som funkade för mej, var att luta lite framåt med kroppen och låta gravitationen sköta resten. Om du hela tiden "ramlar" så blir det automagiskt att du sätter
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 23:13Haha ...Peter .....jag läste någonstans ang det där du säger om att man sätter iväg med det första steget. Det är tydligen helt riktigt som du säger å inte minst tydligen ur fysisk noja-experimentell anledning.......Nu tor jag att jag som vanligt citerar
Haha ...Peter .....jag läste någonstans ang det där du säger om att man sätter iväg med det första steget. Det är tydligen helt riktigt som du säger å inte minst tydligen ur fysisk noja-experimentell anledning.......Nu tor jag att jag som vanligt citerar
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 09:07Jag har märkt att det är lite lättare att löpa rätt (när ska David påpeka att det är hundar som löper 😉 ) på löpband.
På Eriksdalsbadet där jag springer hamsterband så står banden så att man kan titta ner på 25-metersbassängen. I torsdags när jag spran
Jag har märkt att det är lite lättare att löpa rätt (när ska David påpeka att det är hundar som löper 😉 ) på löpband.
På Eriksdalsbadet där jag springer hamsterband så står banden så att man kan titta ner på 25-metersbassängen. I torsdags när jag spran
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 09:39Om man lutar kroppen framåt, vilket man inte alls behöver göra, så är det viktigt att luta hela kroppen, inte bara överkroppen. Om man vinklar fram överkroppen i höften får man dålig hållning och ett ineffektivt steg.
Om man lutar kroppen framåt, vilket man inte alls behöver göra, så är det viktigt att luta hela kroppen, inte bara överkroppen. Om man vinklar fram överkroppen i höften får man dålig hållning och ett ineffektivt steg.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 10:13Nu är jag lite insnöad på Romanov kanske men så här säger han (ungefär):
Man ska INTE fokursera på fotisättningen. Utan på att lyfta "den andra" foten.
Alltså
lyft lyft lyft lyft lyft lyft
i hög kadens (helst 90 eller högre!)
så löser sig resten.En akt
Nu är jag lite insnöad på Romanov kanske men så här säger han (ungefär):
Man ska INTE fokursera på fotisättningen. Utan på att lyfta "den andra" foten.
Alltså
lyft lyft lyft lyft lyft lyft
i hög kadens (helst 90 eller högre!)
så löser sig resten.
En akt