Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:00Nå, nu hittar jag inte någon bra bild mer än en lindad fot, där lindan sitter där jag tycker mellanfoten sitter:
http://www.bort.de/englisch/produktkatalog/content_detail.asp?prg=6&item=20405Det är alltså ingen smygreklam. 🙂
Tårna och främre trampdyn
Nå, nu hittar jag inte någon bra bild mer än en lindad fot, där lindan sitter där jag tycker mellanfoten sitter:
http://www.bort.de/englisch/produktkatalog/content_detail.asp?prg=6&item=20405
Det är alltså ingen smygreklam. 🙂
Tårna och främre trampdyn
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:00För någon vecka sedan kom jag äntligen på att det är fan så mycket bättre att prata om "fotbladslöpning" (istället för framfotslöpning) i motsats till "hällöpning". Men måste ge elastaflickan rätt här att man nog snarare bör fokusera på att landa under kr
För någon vecka sedan kom jag äntligen på att det är fan så mycket bättre att prata om "fotbladslöpning" (istället för framfotslöpning) i motsats till "hällöpning". Men måste ge elastaflickan rätt här att man nog snarare bör fokusera på att landa under kr
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:03Tack Fredrika, en bra term tycker jag. Sprid den genast 🙂
I övrigt håller jag med, jag blir bara så trött på att det är framfoten som rekommenderas titt som tätt när det inte är den som är det viktiga.
Så vad gör vi nu när det verkar som att vi nått
Tack Fredrika, en bra term tycker jag. Sprid den genast 🙂
I övrigt håller jag med, jag blir bara så trött på att det är framfoten som rekommenderas titt som tätt när det inte är den som är det viktiga.
Så vad gör vi nu när det verkar som att vi nått
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:06Inte riktig konsensus ännu. Mellanfoten börjar där tårna fäster, så visst har man mellanfoten i backen när man springer (om man inte springer som en balettdansös som står på tå alltså) 🙂
Inte riktig konsensus ännu. Mellanfoten börjar där tårna fäster, så visst har man mellanfoten i backen när man springer (om man inte springer som en balettdansös som står på tå alltså) 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:07OK men jag vet inte om vi har övertygat trådstartaren? 🙂
OK men jag vet inte om vi har övertygat trådstartaren? 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:18Men Fia-Lotta, mellanfoten ingår ju i fotbladet 🙂
Men Fia-Lotta, mellanfoten ingår ju i fotbladet 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:20OK nu vet jag att Wikipedia inte är "Sanningen" men ändå
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fot#M.C3.A4nniskans_fot"Människans fot
Anatomi
Längst fram på människans fot sitter fem tår, och längst bak sitter hälen. Tåvalken är den delen av foten där tårna mö
OK nu vet jag att Wikipedia inte är "Sanningen" men ändå
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fot#M.C3.A4nniskans_fot
"Människans fot
Anatomi
Längst fram på människans fot sitter fem tår, och längst bak sitter hälen. Tåvalken är den delen av foten där tårna mö
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:29Också saxat ur Wikipedia:
"Mellanfoten (latin ossa metatarsalia) utgörs av fem mellanfotsben. Det är de ben som sitter mellan vristbenen och tåbenen."
😀
Fredrika: Japp - ingår i fotbladet. Ense! 😀
Också saxat ur Wikipedia:
"Mellanfoten (latin ossa metatarsalia) utgörs av fem mellanfotsben. Det är de ben som sitter mellan vristbenen och tåbenen."
😀
Fredrika: Japp - ingår i fotbladet. Ense! 😀
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 20:40Det som det finns konsenus kring även utanför funbeat är att man ska sätta i foten någorlunda rakt under kroppens tyngdpunkt, och ha bra hållning. Det som jag uppfattar som den breda mainstreamåsikten bland friidrottstränare är att man överhuvud taget int
Det som det finns konsenus kring även utanför funbeat är att man ska sätta i foten någorlunda rakt under kroppens tyngdpunkt, och ha bra hållning. Det som jag uppfattar som den breda mainstreamåsikten bland friidrottstränare är att man överhuvud taget int
Quote from ellen olsson on 23 March 2009, 20:44Det är alla "bozos" som predikat hälrull genom åren som hjälpt till att bygga upp marknaden för skotillverkare - och i längden även för Romanov.
Det är alla "bozos" som predikat hälrull genom åren som hjälpt till att bygga upp marknaden för skotillverkare - och i längden även för Romanov.