Quote from Guest on 13 November 2012, 09:11Jag tänkte komma med en spekulation i att löparboomen nu nått sin peak och är i avtagande. Detta baseras på att jag dels tappat lusten lite så här i November 😉 och att antalet anmälda till Stockholm Marathon nu är lägre än motsvarande tid förra året.
N
Jag tänkte komma med en spekulation i att löparboomen nu nått sin peak och är i avtagande. Detta baseras på att jag dels tappat lusten lite så här i November 😉 och att antalet anmälda till Stockholm Marathon nu är lägre än motsvarande tid förra året.
N
Quote from Jonny Persson on 13 November 2012, 09:21Tanken slog mig för en sekund när jag såg att Stockholm Marathon faktiskt hade färre anmälningar nu än förra året vid samma tidpunkt. Men samtidigt slog Berlin alla rekord i snabba anmälningar och jag tror att löparboomen fortsätter ett tag till.
Tanken slog mig för en sekund när jag såg att Stockholm Marathon faktiskt hade färre anmälningar nu än förra året vid samma tidpunkt. Men samtidigt slog Berlin alla rekord i snabba anmälningar och jag tror att löparboomen fortsätter ett tag till.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:29Det nya kanske blir att man inte springa hemmavid utan på ett annat ort. Jag skulle gärna springa i Berlin för den staden är speciell för mig men jag får vänta något år.
Det nya kanske blir att man inte springa hemmavid utan på ett annat ort. Jag skulle gärna springa i Berlin för den staden är speciell för mig men jag får vänta något år.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:31Intressant betraktelse, Peter. Jag lutar åt samma håll… Flera av mina tidigare springbekanta har nu sprungit sitt "mållopp" som Tjejmilen, en mara, Midnattsloppet osv och verkar nu ha trappat ned eller t o m lagt av. Ska bli intressant att se vad som händ
Intressant betraktelse, Peter. Jag lutar åt samma håll… Flera av mina tidigare springbekanta har nu sprungit sitt "mållopp" som Tjejmilen, en mara, Midnattsloppet osv och verkar nu ha trappat ned eller t o m lagt av. Ska bli intressant att se vad som händ
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:33Berlin sålde slut på 3½ timme mot 6 veckor förra året. Jag tror att siffrorna i Stockholm speglas av de traumatiska upplevelserna i polarkylan på årets lopp. Jag tror att boomen fortsätter ett par år till och att de mellanstora loppen ökar lite när trycke
Berlin sålde slut på 3½ timme mot 6 veckor förra året. Jag tror att siffrorna i Stockholm speglas av de traumatiska upplevelserna i polarkylan på årets lopp. Jag tror att boomen fortsätter ett par år till och att de mellanstora loppen ökar lite när trycke
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:34Så kan det mycket väl vara. Allt mode växlar. Men jag hoppas att motionsvågen håller i sig och att de som springer mindre rör sig på något annat sätt.
Så kan det mycket väl vara. Allt mode växlar. Men jag hoppas att motionsvågen håller i sig och att de som springer mindre rör sig på något annat sätt.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:37Tror att många fick nog utav SM pga vädret iår och letar istället efter nya utmaningar.. Både Berlin och AXA fjällmarathon sålde ju slut rätt snabbt..
Tror att många fick nog utav SM pga vädret iår och letar istället efter nya utmaningar.. Både Berlin och AXA fjällmarathon sålde ju slut rätt snabbt..
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:45Berlin har väl 40 års jubileum, så det kan man förstå lockar många.
Stockhom Marathon tror jag vissa fortfarande har kylskador kvar.
Man kan nog inte dra några slutsattser ännu.
Berlin har väl 40 års jubileum, så det kan man förstå lockar många.
Stockhom Marathon tror jag vissa fortfarande har kylskador kvar.
Man kan nog inte dra några slutsattser ännu.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 09:57När det gäller anmälningarna till Sthlm marathon så tror jag att löparna istället kommer till Arosmarathon.
När det gäller anmälningarna till Sthlm marathon så tror jag att löparna istället kommer till Arosmarathon.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 10:02Kan det vara så att "trail" lockar, rent trendmässigt, kontra asfalt? Jag får en känsla, när jag läser tidningar och sånt, att trail är mer i ropet nu.
Jag tycker också att det är intressant, det här med boomen. Trender brukar väl inte vara såvärst långv
Kan det vara så att "trail" lockar, rent trendmässigt, kontra asfalt? Jag får en känsla, när jag läser tidningar och sånt, att trail är mer i ropet nu.
Jag tycker också att det är intressant, det här med boomen. Trender brukar väl inte vara såvärst långv