Quote from Bjarne Lewin on 13 November 2012, 10:23I år ser jag många fler motionärer när jag är ute och tränar i november än jag har sett under mina andra konditionsträningsår.
Jag bor i lund, kan det månne vara så att toppen kommer senare utanför storstaden.
I år ser jag många fler motionärer när jag är ute och tränar i november än jag har sett under mina andra konditionsträningsår.
Jag bor i lund, kan det månne vara så att toppen kommer senare utanför storstaden.
Quote from Jonny Persson on 13 November 2012, 10:25Jag är benägen att hålla med om att många är ute och skubbar. Jag blev riktigt förvånad i lördags när jag såg hur många som var ute och sprang!
Jag är benägen att hålla med om att många är ute och skubbar. Jag blev riktigt förvånad i lördags när jag såg hur många som var ute och sprang!
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 10:25Tittar man på Google trends (vad folk söker på) så ser man att toppen för "löpning" passerades redan nov 2011 medan "running" fortfarande är på uppgång. Kan det vara så att Sverige sett toppen medan resten av världen ligger lite efter och toppen där senar
Tittar man på Google trends (vad folk söker på) så ser man att toppen för "löpning" passerades redan nov 2011 medan "running" fortfarande är på uppgång. Kan det vara så att Sverige sett toppen medan resten av världen ligger lite efter och toppen där senar
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 10:46Jag tycker det verkar som om en hel del tidigare rena löpare börjar intressera sig för att bredda sitt tränande och nosar på ex triathlon. Men det kanske bara är i min omgivning. 🙂
Jag tycker det verkar som om en hel del tidigare rena löpare börjar intressera sig för att bredda sitt tränande och nosar på ex triathlon. Men det kanske bara är i min omgivning. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 10:49Roade mig med Google Trends lite mer och det är tydligt att i stort sett alla Sverigerelaterade löparsökningar jag kom på har peakat redan. Kolla tex på Lidingöloppet (peakade 2010-2011), Göteborgsvarvet (peakade 2009), barfotalöpning (peakade 2011), trän
Roade mig med Google Trends lite mer och det är tydligt att i stort sett alla Sverigerelaterade löparsökningar jag kom på har peakat redan. Kolla tex på Lidingöloppet (peakade 2010-2011), Göteborgsvarvet (peakade 2009), barfotalöpning (peakade 2011), trän
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 11:00Jag hoppas på ett sätt att du har rätt i din trendspaning Peter...
Jag börjar bli lite trött på att behöva anmäla ett år innan alla tävlingar, trängas på Lidingöloppet samt framförallt läsa om alla dessa högpresterande människor i RW som inte bara har hä
Jag hoppas på ett sätt att du har rätt i din trendspaning Peter...
Jag börjar bli lite trött på att behöva anmäla ett år innan alla tävlingar, trängas på Lidingöloppet samt framförallt läsa om alla dessa högpresterande människor i RW som inte bara har hä
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 11:04Jag kan bara hålla med Abbe men risken finns att min löpmängd och intresse följer trenden och går tillbaka till den låga nivå som jag hade förr. För även om jag löpt hela livet i stort sett så måste jag medge att min ökning i mängd och intresse väl matcha
Jag kan bara hålla med Abbe men risken finns att min löpmängd och intresse följer trenden och går tillbaka till den låga nivå som jag hade förr. För även om jag löpt hela livet i stort sett så måste jag medge att min ökning i mängd och intresse väl matcha
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 11:16Ja Peter, det är nog så att även jag passar väldigt bra in på hur den typiske "nya" löparen ser ut. Visserligen alltid tränat men började springa mer strukturerat iom inköp av GPS-klocka början av 2010, dvs samtidigt som alla andra... 😉
Dessutom är jag
Ja Peter, det är nog så att även jag passar väldigt bra in på hur den typiske "nya" löparen ser ut. Visserligen alltid tränat men började springa mer strukturerat iom inköp av GPS-klocka början av 2010, dvs samtidigt som alla andra... 😉
Dessutom är jag
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 11:18Peters tappade lust och färre anmälda till Sthlms-maran känns som ett lite klent underlag för att dra några slutsatser. Som flera tidigare påpekat kan minskningen i Sthlm (första gången efter många års ständig ökning) bero på årets väder. 2014 kanske de ö
Peters tappade lust och färre anmälda till Sthlms-maran känns som ett lite klent underlag för att dra några slutsatser. Som flera tidigare påpekat kan minskningen i Sthlm (första gången efter många års ständig ökning) bero på årets väder. 2014 kanske de ö
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 11:18En rolig sak man ser när man kollar på löprelaterade sökord i Google Trends är att det är en dubbeltopp varje år under maj och augusti, med en svacka emellan under juni och juli. Been there, done that.
En rolig sak man ser när man kollar på löprelaterade sökord i Google Trends är att det är en dubbeltopp varje år under maj och augusti, med en svacka emellan under juni och juli. Been there, done that.