Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparbutiker i Norrland?
You need to log in to create posts and topics.

Christer: Fråga vilken Norrlänning som helst - Gävle ligger inte i Norrland. Sundsvall, som jämförelse, hänger precis på staketet.

Spelar ingen roll vem man frågar - landsdelarna består av hela landskap! Och gästrikland tillhör norrland!

När jag bodde i Skellefteå, tyckte jag Norrland började med Norrbotten. Man hör ju det på namnet. Följdaktligen bodde jag i mellansverige. (H)

Efter att årligen under min barndom ha åkt bil uppför kusten och lite till är jag tämligen allergisk mot benämningen "Norrland" .... jag talar helst om länen eller landskapen.

Löplabbet i Valbo strax utanför Gävle har tyvärr slagit igen (om det var den butiken som syftades på när det stod LL i Gävle). Nu finns bara Stadium, Intersport och Team Sportia som samtliga endast saluför joggingskor. Bra för de som joggar. Tråkigt för o

Jag sa: Fråga vilken Norrlänning som helst. The operative word being "Norrlänning".

När vi bildade en Norrlandsförening på Chalmers så drog vi gränsen vid Sundsvall.

Ja Fredrik, det stämmer helt med vad en Norrlänning uppfattar som Norrlands nedre gräns. (t+)

Chalmers ligger definitivt inte i Norrland 😀

Det spelar väl ingen roll vad ni och era kompisar tycker. Sverige är sedan urminnes tider indelat i Landsdelar: Götaland, Svealand, Norrland (och Österland på den tiden Finland var svenskt).

Landsdelarna består i sin tur av en uppsättning landskap.

Sen