Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 10:11Där håller jag inte med! Den blir väldigt precis iom att "Norrland" är exakt definierad via definitionen av landskapsgränser.
Att dra gränsen "någonstans vid mitten av Sverige" är ju knappast någon precis definition. Alla kommer att tycka att det där "nå
Där håller jag inte med! Den blir väldigt precis iom att "Norrland" är exakt definierad via definitionen av landskapsgränser.
Att dra gränsen "någonstans vid mitten av Sverige" är ju knappast någon precis definition. Alla kommer att tycka att det där "nå
Quote from ellen olsson on 24 March 2011, 10:13Grundproblemet är att området "Norrland" är för stort. Det är större än de flesta länder i Europa och säger inte mycket. Jag är emot att det används överhuvudtaget.
Grundproblemet är att området "Norrland" är för stort. Det är större än de flesta länder i Europa och säger inte mycket. Jag är emot att det används överhuvudtaget.
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 10:20Kan man tycka men nu användes det i rubriken och Norrland är ett väldefinierat begrepp som du kan hitta i wikipedia, och alla svenska uppslagsböcker i pappersform osv.
Sen kan man tycka att det är gammalmodigt, att, ffa vissa norrlänningar, använder det
Kan man tycka men nu användes det i rubriken och Norrland är ett väldefinierat begrepp som du kan hitta i wikipedia, och alla svenska uppslagsböcker i pappersform osv.
Sen kan man tycka att det är gammalmodigt, att, ffa vissa norrlänningar, använder det
Quote from ellen olsson on 24 March 2011, 10:25Själv har jag bara koll på sportaffärerna i Skellefte. Av dem så tycker jag att Team Sportia är bäst.
Själv har jag bara koll på sportaffärerna i Skellefte. Av dem så tycker jag att Team Sportia är bäst.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 10:32Gävle ligger definitivt i Norrland och det ska Gävleborna veta, ofta.
Gävle ligger definitivt i Norrland och det ska Gävleborna veta, ofta.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:12Vi vill inte ha gävleborna i vårt norrland 😉
Bättre att ni tar dom ner till södern :D!
Vi vill inte ha gävleborna i vårt norrland 😉
Bättre att ni tar dom ner till södern :D!
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:16Lite osorterade kommentarer:
@Christer: Behöver du verkligen en separat psykolog när du har oss? 😉
När det gäller geografi så kan man väl ha flera regionala identiteter? Vara norrlänning i ett sammanhang, västerbottning i ett annat och ibland kan det v
Lite osorterade kommentarer:
@Christer: Behöver du verkligen en separat psykolog när du har oss? 😉
När det gäller geografi så kan man väl ha flera regionala identiteter? Vara norrlänning i ett sammanhang, västerbottning i ett annat och ibland kan det v
Quote from ellen olsson on 24 March 2011, 15:20Håkan: Håller du inte på Sunnanå? 😉
Håkan: Håller du inte på Sunnanå? 😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:24Fredrik: Det gör jag ju i och för sig. Funkar "Gått på så konstiga skolor" bättre tycker du? Tänkte bara ha en lite sportig touch på inlägget...
Fredrik: Det gör jag ju i och för sig. Funkar "Gått på så konstiga skolor" bättre tycker du? Tänkte bara ha en lite sportig touch på inlägget...
Quote from ellen olsson on 24 March 2011, 15:28Konstiga skolor? Du menar andra skolor än Sörböle-, Tuböle- och Anderstorpskolan förmodar jag? 🙂
Konstiga skolor? Du menar andra skolor än Sörböle-, Tuböle- och Anderstorpskolan förmodar jag? 🙂