Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:35Lite ogenomtänkt och oprecist: Grundskolor var det jag tänkte på, men den enda konflikten jag kan minnas att vi på Norrhammar hade var med Kanal...
Praktiskt att välja den närmaste högstadieskolan om man ska ha vattenkrig?
Lite ogenomtänkt och oprecist: Grundskolor var det jag tänkte på, men den enda konflikten jag kan minnas att vi på Norrhammar hade var med Kanal...
Praktiskt att välja den närmaste högstadieskolan om man ska ha vattenkrig?
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:53Håkan, jag kände en Marklund när jag bodde i Skellefteå. Är ni släkt? 😉
Håkan, jag kände en Marklund när jag bodde i Skellefteå. Är ni släkt? 😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 16:22Bara en?! Låter som en ovanligt låg siffra tycker jag.
Bara en?! Låter som en ovanligt låg siffra tycker jag.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 18:36Kommer osökt att tänka på den gamla damen som blev intervjuad i TV efter ja-resultatet i folkomröstningen om EU-medlemskap. Intervjun gick i stil med följande:
Reportern: "Vad tycker du om att vi i Sverige har sagt ja till att gå med i EU?"
Damen: "Ja,
Kommer osökt att tänka på den gamla damen som blev intervjuad i TV efter ja-resultatet i folkomröstningen om EU-medlemskap. Intervjun gick i stil med följande:
Reportern: "Vad tycker du om att vi i Sverige har sagt ja till att gå med i EU?"
Damen: "Ja,
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 18:58Språket fungerar som bäst då orden betyder samma sak för alla som använder dom!
Språket fungerar som bäst då orden betyder samma sak för alla som använder dom!
Quote from ellen olsson on 24 March 2011, 19:02Självutnämnda? Jag är en Skelleftebo och Västerbottning som lever i exil.
Självutnämnda? Jag är en Skelleftebo och Västerbottning som lever i exil.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 21:07Just så 🙂
Just så 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 00:06+1 på Fredrik (nåja, när det passar i alla fall) 😀
+1 på Fredrik (nåja, när det passar i alla fall) 😀
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 00:53+1 på Fredrik bortsett från det där om exil. Det är ju - som Christer var inne på tidigare - en fråga om perspektiv.
En variant på den historien:
- Har du varit i Tyskland! Du kan väl ingen tyska, hade du inte problem med språket?
- Nej, inte jag.
+1 på Fredrik bortsett från det där om exil. Det är ju - som Christer var inne på tidigare - en fråga om perspektiv.
En variant på den historien:
- Har du varit i Tyskland! Du kan väl ingen tyska, hade du inte problem med språket?
- Nej, inte jag.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:00Brukade åka söderut från Luleå med en kompis som varje gång vi passerade Jävre dystert suckade "jaha då var man i Stockholm då."
Sportaffärerna i Luleå (det var där du som startade tråden bodde va?) håller väl lika bra - eller dålig - klass som någonti
Brukade åka söderut från Luleå med en kompis som varje gång vi passerade Jävre dystert suckade "jaha då var man i Stockholm då."
Sportaffärerna i Luleå (det var där du som startade tråden bodde va?) håller väl lika bra - eller dålig - klass som någonti