Quote from Guest on 15 October 2012, 12:54Hej
Har sprungit i ca 1,5 år och är nu fast, sprang ingenting förra vintern. Men känner att jag inte vill förlora den löparkänsla jag har nu. Så min fråga hur gör ni för att inte förlora allt under vintern (när det är svårt att springa pga halka o snö..ha
Hej
Har sprungit i ca 1,5 år och är nu fast, sprang ingenting förra vintern. Men känner att jag inte vill förlora den löparkänsla jag har nu. Så min fråga hur gör ni för att inte förlora allt under vintern (när det är svårt att springa pga halka o snö..ha
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 13:04Långsammare tempo och högre kliv så du landar mer rakt på foten (om du är en häl-löpare som så många är). När det gäller underlag kommer jag tillämpa två taktiker:
1. Spring där det är så mycket trafik som möjligt. Centrala gångvägar med mycket trafik så
Långsammare tempo och högre kliv så du landar mer rakt på foten (om du är en häl-löpare som så många är). När det gäller underlag kommer jag tillämpa två taktiker:
1. Spring där det är så mycket trafik som möjligt. Centrala gångvägar med mycket trafik så
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 13:08Om löpningen är tillräckligt prioriterad och ekonomin tillåter:
Skaffa utrustning så du kan springa obehindrat. Skor med dubbar (jag har själv Icebug), kläder, och Lungplus eller Airtrim om behövs för andningen.
Själv löper jag obehindrat ner till -25
Om löpningen är tillräckligt prioriterad och ekonomin tillåter:
Skaffa utrustning så du kan springa obehindrat. Skor med dubbar (jag har själv Icebug), kläder, och Lungplus eller Airtrim om behövs för andningen.
Själv löper jag obehindrat ner till -25
Quote from Jonny Persson on 15 October 2012, 13:31Bra grejer som gör att det funkar att springa ute är redan nämnt.
Hur ofta och hur länge? Vintern är för de flesta en stor del av grundträningsperioden och så även för mig och det innebär snarare fler timmar ute på fötterna än på sommaren. Fart får ge vi
Bra grejer som gör att det funkar att springa ute är redan nämnt.
Hur ofta och hur länge? Vintern är för de flesta en stor del av grundträningsperioden och så även för mig och det innebär snarare fler timmar ute på fötterna än på sommaren. Fart får ge vi
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 13:43Som andra har nämnt så är Icebugs eller liknade guld värde när det är halka ute.
Sedan bli ju fan religiös när han blir gammal. För min del så innebar det att jag numera tränar en del inomhus på vintern. Kör kvalitetspass på löpband och så har jag en för
Som andra har nämnt så är Icebugs eller liknade guld värde när det är halka ute.
Sedan bli ju fan religiös när han blir gammal. För min del så innebar det att jag numera tränar en del inomhus på vintern. Kör kvalitetspass på löpband och så har jag en för
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 13:45Ulrika: Du skriver att broddarna inte var så sköna? Vad har du köpt för broddar och på vilket sätt var de inte så sköna? Att springa med broddar på snö/isfritt underlag är ju sällan behagligt så det kanske blir skillnad när väl vinterväglaget kommer menar
Ulrika: Du skriver att broddarna inte var så sköna? Vad har du köpt för broddar och på vilket sätt var de inte så sköna? Att springa med broddar på snö/isfritt underlag är ju sällan behagligt så det kanske blir skillnad när väl vinterväglaget kommer menar
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 13:47Med risk att det blir tjatigt: icebugs! Kvällspass med pannlampa och knarr under skorna är verkligen något att se fram emot! Det är klart enklare att springa terräng än asfalt på vintern. Asfalt är hårt med ståldubb och halt utan.
Köpte ett par METRO-L B
Med risk att det blir tjatigt: icebugs! Kvällspass med pannlampa och knarr under skorna är verkligen något att se fram emot! Det är klart enklare att springa terräng än asfalt på vintern. Asfalt är hårt med ståldubb och halt utan.
Köpte ett par METRO-L B
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 14:03Jag har sprungit många vintrar i rad nu utan broddar eller speciella skor. Man=jag halkar mindre när jag springer än när jag går och det beror väl på
att jag sätter i foten mer rakt uppifrån när jag springer.Minns en underbar löptur i Nackareservatet me
Jag har sprungit många vintrar i rad nu utan broddar eller speciella skor. Man=jag halkar mindre när jag springer än när jag går och det beror väl på
att jag sätter i foten mer rakt uppifrån när jag springer.
Minns en underbar löptur i Nackareservatet me
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 14:08OBS! Dobbarna kan bli hala när man går in på Coop eller andra affärer med rensopade golv...brukar bli lite bambikänsla ibland om man glömmer det 😀
Så tänk på det när man glad i hågen ska in och köpa någon god middag efter löppasset hehe
OBS! Dobbarna kan bli hala när man går in på Coop eller andra affärer med rensopade golv...brukar bli lite bambikänsla ibland om man glömmer det 😀
Så tänk på det när man glad i hågen ska in och köpa någon god middag efter löppasset hehe
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 14:30Satt för övrigt och såg på en dryg timmes föreläsning av The Fruitarian igår, den utrustningen han rekommenderar alla att skaffa:
Running sunglasses
Socks with "toes"
Garmin 310XT
Ladies shoes
Light runners backpack
Headlight with diffuse lightJust so
Satt för övrigt och såg på en dryg timmes föreläsning av The Fruitarian igår, den utrustningen han rekommenderar alla att skaffa:
Running sunglasses
Socks with "toes"
Garmin 310XT
Ladies shoes
Light runners backpack
Headlight with diffuse light
Just so