Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 17:19Appropå andning:
Jag märkte förr-förra vintern att jag fick "torr-hosta" efter löpning när det var kallt (typ -10 och neråt). Jag köpte då lungplus, och använde den några gånger. Bor i Sthlm, så det behövs inte så ofta (inte en enda gång förra vintern).
Appropå andning:
Jag märkte förr-förra vintern att jag fick "torr-hosta" efter löpning när det var kallt (typ -10 och neråt). Jag köpte då lungplus, och använde den några gånger. Bor i Sthlm, så det behövs inte så ofta (inte en enda gång förra vintern).
Quote from Bjarne Lewin on 15 October 2012, 17:51Jag använder airtrim när det blir kallt. Jag tycker att det är väldigt skönt. Området som masken täcker skyddas ju även från kyla och hyn på det området blir behagligt mjuk.
Jag använder airtrim när det blir kallt. Jag tycker att det är väldigt skönt. Området som masken täcker skyddas ju även från kyla och hyn på det området blir behagligt mjuk.
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 18:37Med airtrim och luva på sig skrämmer man dessutom bort tanter, hundar, ungar och annat som kan råka blockera gångbanan där man kommer farande. Bara svarta kläder kan också rekommenderas.
Med airtrim och luva på sig skrämmer man dessutom bort tanter, hundar, ungar och annat som kan råka blockera gångbanan där man kommer farande. Bara svarta kläder kan också rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 18:52Icebugs, som så många andra:-) Ordentligt med kläder, buff framför mun och näsa när det börjar bli kallt (typ -10 ner mot -19). Är det -20 eller kallare springer jag inte. Detta gjorde att jag hade uppehåll nästan hela februari förra året (kryddat med lit
Icebugs, som så många andra:-) Ordentligt med kläder, buff framför mun och näsa när det börjar bli kallt (typ -10 ner mot -19). Är det -20 eller kallare springer jag inte. Detta gjorde att jag hade uppehåll nästan hela februari förra året (kryddat med lit
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 20:08Åh, jag älskar vinterlöpningen! Bästa tiden på året!
Jag tillhör dock dem som halkar omkull ofta om jag inte har dobbar, så jag använder sedan flera år dobbskor för att slippa slå mig! De är något tyngre än vanliga löparskor, men det är det värt! Jag har
Åh, jag älskar vinterlöpningen! Bästa tiden på året!
Jag tillhör dock dem som halkar omkull ofta om jag inte har dobbar, så jag använder sedan flera år dobbskor för att slippa slå mig! De är något tyngre än vanliga löparskor, men det är det värt! Jag har
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 03:13För de av oss som inte har märkt något behov av airtrim ännu rekommenderas att man andas genom något tyg (en tunn buff kanske, eller halsduk) alternativt bara har en halsduk lite löst svept framför munnen så att man värmer upp luften precis framför sig? P
För de av oss som inte har märkt något behov av airtrim ännu rekommenderas att man andas genom något tyg (en tunn buff kanske, eller halsduk) alternativt bara har en halsduk lite löst svept framför munnen så att man värmer upp luften precis framför sig? P
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 06:45Mössa, vantar, vindtätäta kläder som andas, lager-på-lagerprincipen. Jag har har under min tid som löpare oftast sprungit i vanliga löparskor, men långsammare. Man tar det försiktigt där det finns risk för halka, vilket inte är överallt. Sedan har jag set
Mössa, vantar, vindtätäta kläder som andas, lager-på-lagerprincipen. Jag har har under min tid som löpare oftast sprungit i vanliga löparskor, men långsammare. Man tar det försiktigt där det finns risk för halka, vilket inte är överallt. Sedan har jag set
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 14:33Dubbar av "gummibandsmodell" (löplabbet, Clas Ohlsson, m fl) är bra på is. Dubbar i skon (iskruvade eller originaldubbade skor) gillar jag inte lika bra på isen, men de är betydligt behagligare på de partier där asfalten ligger bar.
...och så tjatar jag
Dubbar av "gummibandsmodell" (löplabbet, Clas Ohlsson, m fl) är bra på is. Dubbar i skon (iskruvade eller originaldubbade skor) gillar jag inte lika bra på isen, men de är betydligt behagligare på de partier där asfalten ligger bar.
...och så tjatar jag
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 22:31Icebugs http://www.icebug.se/ med dobbar som håller dig på benen även i backig terräng plus underkylt regn, dvs isgata. Helt otroligt grepp, har två par och här i Skåne behövs de verkligen när Bore sätter in. Vi har mycket isiga förhållanden när det smäll
Icebugs http://www.icebug.se/ med dobbar som håller dig på benen även i backig terräng plus underkylt regn, dvs isgata. Helt otroligt grepp, har två par och här i Skåne behövs de verkligen när Bore sätter in. Vi har mycket isiga förhållanden när det smäll
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 04:05Då jag har gigantiska fötter så dubbar jag mina egna skor med dubbar från Maxi-grip.
Funkar hur bra som helst och är en billig lösning och dessvärre den enda för mig.
Då jag har gigantiska fötter så dubbar jag mina egna skor med dubbar från Maxi-grip.
Funkar hur bra som helst och är en billig lösning och dessvärre den enda för mig.