Quote from Guest on 18 April 2010, 20:01Chockade av titeln? Jag kunde inte komma på någon bättre :).
En diskussion jag hoppas starta med alla kvinnliga löpare, män som springer med kvinnor och de medicinskt kunniga..
Jag håller på att träna inför Berlin Marathon i år (26e september) och följ
Chockade av titeln? Jag kunde inte komma på någon bättre :).
En diskussion jag hoppas starta med alla kvinnliga löpare, män som springer med kvinnor och de medicinskt kunniga..
Jag håller på att träna inför Berlin Marathon i år (26e september) och följ
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 20:11Jag är alltid tröttare och segare i kroppen just under den veckan. Märker det både när jag tränar (är ingen marathonlöpare men det märks ändå) och rent generellt. Sen så har jag också haft spiral tidigare och hade som mensvärk länge efter den blev satt in
Jag är alltid tröttare och segare i kroppen just under den veckan. Märker det både när jag tränar (är ingen marathonlöpare men det märks ändå) och rent generellt. Sen så har jag också haft spiral tidigare och hade som mensvärk länge efter den blev satt in
Quote from Galderma Fritidsförening on 18 April 2010, 20:16Jag är också tröttare och segare i kroppen just under mensperioden. Har inte spiral men tror nog inte den har med saken att göra.
Järnbrist kan man bli trött av och järn finns ju i blodet som man ju faktiskt förlorar (även om det inte är så mycket i jäm
Jag är också tröttare och segare i kroppen just under mensperioden. Har inte spiral men tror nog inte den har med saken att göra.
Järnbrist kan man bli trött av och järn finns ju i blodet som man ju faktiskt förlorar (även om det inte är så mycket i jäm
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 20:34Jag blir starkare, får mer skärpta sinnen överlag (kanske inte varje gång, men bra ofta). Har döpt om det till "superpowerweek". 😀
Jag blir starkare, får mer skärpta sinnen överlag (kanske inte varje gång, men bra ofta). Har döpt om det till "superpowerweek". 😀
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 20:43För mig brukar det hjälpa med att bara träna lite lätt när man har mens. Typ som att gå en halvrask promenad eller att simma en stund. Något annat som hjälper mig när jag har mens värk är att värma en vetekudde och lägga på magen.
För mig brukar det hjälpa med att bara träna lite lätt när man har mens. Typ som att gå en halvrask promenad eller att simma en stund. Något annat som hjälper mig när jag har mens värk är att värma en vetekudde och lägga på magen.
Quote from Galderma Fritidsförening on 18 April 2010, 21:01Lätt träning hjälper för mig också. En promenad eller ett kortare löppass, en vända på mina inlines eller lite lätt styrketräning. Det finns lite olika träningsformer som funkar för mig och det är ju individuellt vad som funkar för en själv. Man får testa
Lätt träning hjälper för mig också. En promenad eller ett kortare löppass, en vända på mina inlines eller lite lätt styrketräning. Det finns lite olika träningsformer som funkar för mig och det är ju individuellt vad som funkar för en själv. Man får testa
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 21:11För mig så hjälper också lätt träning mot mensvärk, men alla pass från strax under medelnivå och uppåt framkallar istället mensvärk som inte ger sig bara för att jag stannar. Inbillar mig att det ändå har att göra med någon slags syre-/näringsbrist att gö
För mig så hjälper också lätt träning mot mensvärk, men alla pass från strax under medelnivå och uppåt framkallar istället mensvärk som inte ger sig bara för att jag stannar. Inbillar mig att det ändå har att göra med någon slags syre-/näringsbrist att gö
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 21:17http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=709195
Nej, jag är inte sur utan snarare förvånad över att ni inte fortsatte.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=709195
Nej, jag är inte sur utan snarare förvånad över att ni inte fortsatte.
Quote from Anneli S on 19 April 2010, 08:59iForm skrev det om det precis nyligen och där påstås det att precis första-andra mensdagen är man som starkast. Det frigörs hormoner (tror testosteronhalten är som högst då). Veckan innan mens är man som svagast.
Själv brukar jag inte märka någon större
iForm skrev det om det precis nyligen och där påstås det att precis första-andra mensdagen är man som starkast. Det frigörs hormoner (tror testosteronhalten är som högst då). Veckan innan mens är man som svagast.
Själv brukar jag inte märka någon större
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:34Tack för alla svar!
Jag har inte kollat mina blodvärden på senaste tid men tycker att då jag äter bra och dricker blutsaft så borde de vara ok.
Ska bli intressant att se hur 8 km går i morgon, enligt hypoteserna om att man är som starkast i början av me
Tack för alla svar!
Jag har inte kollat mina blodvärden på senaste tid men tycker att då jag äter bra och dricker blutsaft så borde de vara ok.
Ska bli intressant att se hur 8 km går i morgon, enligt hypoteserna om att man är som starkast i början av me