Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:44Vad för slags spiral har du insatt? Hormon/Koppar? Undrar Christel som arbetar inom gynekologi som barnmorska
Vad för slags spiral har du insatt? Hormon/Koppar? Undrar Christel som arbetar inom gynekologi som barnmorska
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 13:07Erfarenheter från kopparspiral (satte in min i juni förra året)
Jag hade en kraftigt påverkad cykel de första månaderna med mer kramper och rikligare blödning. Insättning av spiral knasar ju till kroppen lite; det är något främmande i kroppen.
Jag kolla
Erfarenheter från kopparspiral (satte in min i juni förra året)
Jag hade en kraftigt påverkad cykel de första månaderna med mer kramper och rikligare blödning. Insättning av spiral knasar ju till kroppen lite; det är något främmande i kroppen.
Jag kolla
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 13:08Nattljusoljan är väl en typ av essentiell fettsyra som även finns i omega-3 tabletter? Hur skulle de påverka mensen? Eller var det prestationen i sig, oberoende av menscykel?
Nattljusoljan är väl en typ av essentiell fettsyra som även finns i omega-3 tabletter? Hur skulle de påverka mensen? Eller var det prestationen i sig, oberoende av menscykel?
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 13:58Blir inte kramperna bättre i magen snart tycker jag du ska ta ut spiralen. Det finns olika sorter, spiral passar inte alla. Har själv provat några ggr har haft fruktansvärt ont det försvann så fort spiralen var borttagen.
Blir inte kramperna bättre i magen snart tycker jag du ska ta ut spiralen. Det finns olika sorter, spiral passar inte alla. Har själv provat några ggr har haft fruktansvärt ont det försvann så fort spiralen var borttagen.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 21:16Måste bara kommentera eftersom jag har haft kopparspiral under fem år som har sänkt mitt blodvärde totalt utan att jag fattat att det var spiralen som var problemet. Jag blev tröttare och tröttare år efter år och mina resultat blev bara sämre oberoende hu
Måste bara kommentera eftersom jag har haft kopparspiral under fem år som har sänkt mitt blodvärde totalt utan att jag fattat att det var spiralen som var problemet. Jag blev tröttare och tröttare år efter år och mina resultat blev bara sämre oberoende hu
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 21:28Helen, jag känner igen mig i det du skriver. Hade också hemska problem med kopparspiral, så en sån vill jag då rakt inte ha igen. Då förblöder jag väl kan tänkas... Trodde att det bara var jag som reagerade så dock, det lät nästan lite så på barnmorskan j
Helen, jag känner igen mig i det du skriver. Hade också hemska problem med kopparspiral, så en sån vill jag då rakt inte ha igen. Då förblöder jag väl kan tänkas... Trodde att det bara var jag som reagerade så dock, det lät nästan lite så på barnmorskan j
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 21:39Jag har haft en hormonspiral, men tog ut den då jag kände mig besvärad av den när jag cyklade. Det liksom "isade" i magen, dessutom upphörde min mens.
Jag har haft en hormonspiral, men tog ut den då jag kände mig besvärad av den när jag cyklade. Det liksom "isade" i magen, dessutom upphörde min mens.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 21:58Hej allihop!
Jag har satt in en kopparspiral för nästan exakt en månad sen (22/3) och detta är första menscykeln efter det.
Det låter som om vissa av oss gått igenom i princip samma stadier, mensliknande kramper rätt länge efter insättning och nu en ve
Hej allihop!
Jag har satt in en kopparspiral för nästan exakt en månad sen (22/3) och detta är första menscykeln efter det.
Det låter som om vissa av oss gått igenom i princip samma stadier, mensliknande kramper rätt länge efter insättning och nu en ve
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 20:41Kopparspiral: Ger mer blödning och längre blödningstid dvs antal dagar man har mens. Påverkar INTE hormonerna. Om ont ska den kollas av en barnmorska eller gynekolog. Föregående inlägg om lågt blodvärde va bra. Cyklo-F kan hjälpa om man blöder rikligt men
Kopparspiral: Ger mer blödning och längre blödningstid dvs antal dagar man har mens. Påverkar INTE hormonerna. Om ont ska den kollas av en barnmorska eller gynekolog. Föregående inlägg om lågt blodvärde va bra. Cyklo-F kan hjälpa om man blöder rikligt men
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 21:11Hatar min kopparspiral men hatar hormoner mer >.<
Efter ca 4 månader behövde jag inte smärtstillande en hel vecka. Blöder 8 dar i stället för 5.
Men sista månaderna har min cykel varit helt störd, 1,5 veckor sen förra gången sen normal mängd. nu 1,5 vecko
Hatar min kopparspiral men hatar hormoner mer >.<
Efter ca 4 månader behövde jag inte smärtstillande en hel vecka. Blöder 8 dar i stället för 5.
Men sista månaderna har min cykel varit helt störd, 1,5 veckor sen förra gången sen normal mängd. nu 1,5 vecko