Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 05:49Jag har kopparspiral. Min allra första erfarenhet av spiral. Slutade med p-piller för ca 7 år sedan och har använt kondom. Med undantag från de tre planerade barnen 😉
Nu blir det inga barn på ett tag och provar kopparspiralen eftersom den inte innehålle
Jag har kopparspiral. Min allra första erfarenhet av spiral. Slutade med p-piller för ca 7 år sedan och har använt kondom. Med undantag från de tre planerade barnen 😉
Nu blir det inga barn på ett tag och provar kopparspiralen eftersom den inte innehålle
Quote from Anneli S on 26 April 2010, 09:05-->Lena
http://www.persona.info/se/
-->Lena
http://www.persona.info/se/
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 22:41Hormonspiral är klart underanvänd.
Hormonspiral är klart underanvänd.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 02:09Hm, det var nu förra veckan som jag skulle ut och promenera en sväng. Hade precis fått mensen och det brukar inte va något problem. Denna gången, efter 1 km fick jag så ont att jag va tvungen att sätta mig ner och andas, resten av vägen stannade jag för a
Hm, det var nu förra veckan som jag skulle ut och promenera en sväng. Hade precis fått mensen och det brukar inte va något problem. Denna gången, efter 1 km fick jag så ont att jag va tvungen att sätta mig ner och andas, resten av vägen stannade jag för a
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 07:49Jag känner av knän och leder under de två första dagarna, och har lärt mig att inte lägga in de tuffaste passen just då.
Sen kan jag inte låta bli att tycka att spiral låter skräckinjagande, och att det vore bättre om dom uppfann något som höll spermiern
Jag känner av knän och leder under de två första dagarna, och har lärt mig att inte lägga in de tuffaste passen just då.
Sen kan jag inte låta bli att tycka att spiral låter skräckinjagande, och att det vore bättre om dom uppfann något som höll spermiern
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:48Kan inte låta bli att hålla med Ulrika. När ska männen behöva ta ansvar för reproduktionen på allvar. Vi har hållit på och strulat med hormoner och små kopparpinnar i underlivet i några årtionden nu. Är det inte deras tur? (H)
Kan inte låta bli att hålla med Ulrika. När ska männen behöva ta ansvar för reproduktionen på allvar. Vi har hållit på och strulat med hormoner och små kopparpinnar i underlivet i några årtionden nu. Är det inte deras tur? (H)
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 09:15det ska väl finnas p-piller för män, problemet är biverkningarna (som är i princip samma som kvinnornas bivärkningar) så killar vill inte ta dom.
(tex minskad sexlust, att det kan ta ett tag att bli lika fertil som förut m.m.)
det ska väl finnas p-piller för män, problemet är biverkningarna (som är i princip samma som kvinnornas bivärkningar) så killar vill inte ta dom.
(tex minskad sexlust, att det kan ta ett tag att bli lika fertil som förut m.m.)
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 09:23Det är på gång, säger de hela tiden.
http://www.msnbc.msn.com/id/3543478/Men finns? Nej, inte än.
Fast sex och barn är bådas ansvar, så gillar man inte läget får man väl diskutera det med sin man och komma fram till något annat? Pessar, kondom och ste
Det är på gång, säger de hela tiden.
http://www.msnbc.msn.com/id/3543478/
Men finns? Nej, inte än.
Fast sex och barn är bådas ansvar, så gillar man inte läget får man väl diskutera det med sin man och komma fram till något annat? Pessar, kondom och ste
Quote from Joel Enqvist on 28 April 2010, 11:09Jag håller med i inlägget ovan. Varför ska kvinnan belastas med hela ansvaret och experimentera sig fram? Båda får allt ta ansvar och om det fungerar dåligt med p-piller och dylikt, eller om man inte vill trycka i sig sådant, ja då får man komma fram till
Jag håller med i inlägget ovan. Varför ska kvinnan belastas med hela ansvaret och experimentera sig fram? Båda får allt ta ansvar och om det fungerar dåligt med p-piller och dylikt, eller om man inte vill trycka i sig sådant, ja då får man komma fram till
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 11:48i min värld finns det om det finns i laberatorier, men kanske inte ute på marknaden
i min värld finns det om det finns i laberatorier, men kanske inte ute på marknaden