Quote from Anneli S on 22 April 2010, 21:19Oj varför utsätta sig för så mycket obehag! Jag gjorde ett par försök med p-piller och minipiller när jag var 18-20, men det var sjukt mycket biverkningar så jag la ner. Tycker SÅ synd om de tjejer som börjar tidigt med p-piller utan att lära känna sig kr
Oj varför utsätta sig för så mycket obehag! Jag gjorde ett par försök med p-piller och minipiller när jag var 18-20, men det var sjukt mycket biverkningar så jag la ner. Tycker SÅ synd om de tjejer som börjar tidigt med p-piller utan att lära känna sig kr
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 21:34Anna: Lätt för dig att säga. Har du haft sån mensvärk att du bara ligger och mår illa och vill kräkas? Ibland är p-piller, spiral eller stav en lättnad, kramperna minskar eller t o m upphör och blödningarna lugnar ner sig, och med en bra gynekolog ska det
Anna: Lätt för dig att säga. Har du haft sån mensvärk att du bara ligger och mår illa och vill kräkas? Ibland är p-piller, spiral eller stav en lättnad, kramperna minskar eller t o m upphör och blödningarna lugnar ner sig, och med en bra gynekolog ska det
Quote from Anneli S on 22 April 2010, 21:52Jag kommenterade inte din (?) mensvärk, utan Lioas hat mot spiral och hormoner.
Det är många som inte vet att det finns alternativa preventivmedel som inte innebär att man tillför en massa hormoner. Många tonårstjejer börjar äta p-piller innan de ens har
Jag kommenterade inte din (?) mensvärk, utan Lioas hat mot spiral och hormoner.
Det är många som inte vet att det finns alternativa preventivmedel som inte innebär att man tillför en massa hormoner. Många tonårstjejer börjar äta p-piller innan de ens har
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 22:29Ah ok då missuppfattade jag anledningen till ditt inlägg och ber om ursäkt för den arga tonen. Då vart jag irriterad i onödan 🙂
Ah ok då missuppfattade jag anledningen till ditt inlägg och ber om ursäkt för den arga tonen. Då vart jag irriterad i onödan 🙂
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 23:17P-dator låter rysligt riskabelt och jag är otroligt oregelbunden OCH paranoid.
Barn är inte för mig, jag hoppas få remis för sterilisering på grund av de besvär jag har med preventivmedel och 100% säkerhet i att jag inte kommer att föröka mig.
P-dator låter rysligt riskabelt och jag är otroligt oregelbunden OCH paranoid.
Barn är inte för mig, jag hoppas få remis för sterilisering på grund av de besvär jag har med preventivmedel och 100% säkerhet i att jag inte kommer att föröka mig.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 00:33Anna, jag tillhör de där unga som började med p-piller tidigt. När jag var 14 år.
Sen slutade jag för ca 3-4 år sen och har nu i drygt 2 år haft superregelbunden mens, har bara mens i 3 dar och bara ont första dan.
Använder inget preventivmedel annat än "
Anna, jag tillhör de där unga som började med p-piller tidigt. När jag var 14 år.
Sen slutade jag för ca 3-4 år sen och har nu i drygt 2 år haft superregelbunden mens, har bara mens i 3 dar och bara ont första dan.
Använder inget preventivmedel annat än "
Quote from Christer Heinbäck on 23 April 2010, 07:29Ursprungsfrågan om kopparspiral: Jag har ingen erfarenhet av just kopparspiral för jag har hormonspiral, och hade kramper i magen och ont under den första månaden efter bytet av spiral. Satte in första 2004 och bytte nu 2009.
Smärtan, som kom och gick,
Ursprungsfrågan om kopparspiral: Jag har ingen erfarenhet av just kopparspiral för jag har hormonspiral, och hade kramper i magen och ont under den första månaden efter bytet av spiral. Satte in första 2004 och bytte nu 2009.
Smärtan, som kom och gick,
Quote from Anneli S on 23 April 2010, 15:57-Lioa, tyvärr så är nog inte p-datorn för dig då. Den kräver hyfsat regelbunden och inte för lång cykel. Hoppas du får igenom ditt önskemål!
- Mia, lite det jag menar. Man kan ju ha "perfekt fungerande" mens utan hormoner, men har man inte testat vet man
-Lioa, tyvärr så är nog inte p-datorn för dig då. Den kräver hyfsat regelbunden och inte för lång cykel. Hoppas du får igenom ditt önskemål!
- Mia, lite det jag menar. Man kan ju ha "perfekt fungerande" mens utan hormoner, men har man inte testat vet man
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 08:46p-datorn kanske är nått för mig, tål ej laktos och tex p-ring blev jag galen på.
och när jag är utan p-piller (det bästa hittils då jag tar det fastän jag inte tål laktos) skulle man kunna ställa klockan efter min cykel iallafall då den fått fixa till si
p-datorn kanske är nått för mig, tål ej laktos och tex p-ring blev jag galen på.
och när jag är utan p-piller (det bästa hittils då jag tar det fastän jag inte tål laktos) skulle man kunna ställa klockan efter min cykel iallafall då den fått fixa till si
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 23:56p-dator? Que?
p-dator? Que?