Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpare med småbarn hemma?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en "nyfylld" femåring och en blivande fyråaring här hemma.

Maken ställer upp och är med barnen när jag är ute och löptränar, men sedan blir det ju mååånga tillfällen som jag inte kan komma iväg och träna när jag verkligen skulle vilja.

(Svårt

Mina barn är inte så små längre (8 O 12) men om dina kan cykla så kan de trampa lite medans du löper eller så löper du på runt någon park med typ gungor i mitten 🙂

Tack för tipset! Sonen har fått cykla med lite tidigare, men nu har han precis lärt sig cykla utan stödhjul, så nu är det lite vingligare färd. Dottern orkar inte hålla tempot på sin lilla cykel...fast om bara ett tag så kommer det nog bli lättare.

Nej, du är inte ensam! Jag är hemma med min ettåring sedan april. Inte lätt heller när sambon jobbar shift, men oftast går det ändå bra. Det blir ju aldrig optimalt, ofta lite tidspress osv men huvudsaken är att man kommer ut. Ofta blir väl passen kortare

Annimoure - hört talas om lekplatsintervaller? Du värmer upp på väg till lekplatsen (barnen cyklar). Sedan leker de så snällt medan du springer runt kvarteret eller uppför backen eller runt parken eller... När mina barn var ännu mindre blev det intervalle

Jag har två knoddar, en som blir fem år idag och en som fyller tre i okt.

Vi har ett stort träningsintresse hemma och får pussla en hel del speciellt under cykelsäsongen då han cyklar mycket, när vätternrundan närmar sig så kan det vara hopplöst. Vi har

Kanske lite små ännu (mina är 5, 9 och 14) men när de börjar med aktiviteter är det ett ypperligt tillfälle att träna medans de gympar/spelar/tränar...

>>> Det gäller att inte bli stressad och tänka på när man INTE kan träna. Utan att tänka på när man KAN träna. (Ungefär som vid vilken diet som helst - man ska inte tänka på det man INTE får äta utan på det som man FÅR äta.)

DET var bra! Det ska jag komm

Jag springer i princip bara på kvällen när barnen sover och på helger.

Jag började att springa med mina på cykel brevid och putta runt dem på rundor. Den stora tröttnade efter ett tag och vill ibland stanna hemma. Upplägget kan ge elak intervallträning, 1,25 km putt i uppförsbacke följt av 1,25 km nedförslöpa. Numera kan jag