Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 07:01Jag har två barn, en 7 och en nästan 3. Nu på sommaren går det utmärkt (har sommarlov), då känner jag att jag med gott samvete kan ge mig iväg trots att barnen är vakna, jag tillbringar juh trots allt varje dygn med dom i stort sett hela deras vakna tid.
Jag har två barn, en 7 och en nästan 3. Nu på sommaren går det utmärkt (har sommarlov), då känner jag att jag med gott samvete kan ge mig iväg trots att barnen är vakna, jag tillbringar juh trots allt varje dygn med dom i stort sett hela deras vakna tid.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 07:50Det som är fantastiskt med löpning är ju att det går att göra nästan var som helst och man behöver inte ta sig någon stans på bestämda tider etc. Jag försöket för några år sedan då dottern dessutom var lite yngre börja med organiserad träning som helst sk
Det som är fantastiskt med löpning är ju att det går att göra nästan var som helst och man behöver inte ta sig någon stans på bestämda tider etc. Jag försöket för några år sedan då dottern dessutom var lite yngre börja med organiserad träning som helst sk
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 07:54Jag har två tjejer som fyller 5 och 9 nu i år.
När den äldre tjejen var liten hade jag löp och cykelavstånd till jobbet, och det var ju suveränt, så fick man sina pass. Så är det tyvärr inte längre.
När den yngre var liten vart det inte mycket tränat. H
Jag har två tjejer som fyller 5 och 9 nu i år.
När den äldre tjejen var liten hade jag löp och cykelavstånd till jobbet, och det var ju suveränt, så fick man sina pass. Så är det tyvärr inte längre.
När den yngre var liten vart det inte mycket tränat. H
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 07:55Två barn, båda under fyra. Träning oftast kvällstid när båda lagt sig.
En annan variant är att hustrun och jag åker till spåret tillsammans med barnen. Först springer den ena av oss och den andra underhåller barnen och sedan byter man med varandra. Funk
Två barn, båda under fyra. Träning oftast kvällstid när båda lagt sig.
En annan variant är att hustrun och jag åker till spåret tillsammans med barnen. Först springer den ena av oss och den andra underhåller barnen och sedan byter man med varandra. Funk
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:15Har en 3,5-åring, en 2-åring och snart en "nyföding". Jag springer nästan uteslutande när barnen är nattade, men brukar ha ett dagspass på helgen.
Sedan springer jag då och då med något av barnen i vagn; under drygt ett halvår sprang jag med vanliga vagn
Har en 3,5-åring, en 2-åring och snart en "nyföding". Jag springer nästan uteslutande när barnen är nattade, men brukar ha ett dagspass på helgen.
Sedan springer jag då och då med något av barnen i vagn; under drygt ett halvår sprang jag med vanliga vagn
Quote from Christer Heinbäck on 10 August 2009, 10:16Jag har 2 pojkar på 5 och 7 år som bor hos mig varannan vecka.
Jag löser det som så:
De cyklar med mig när jag springer upp till en mil.
Jag tränar på lunchrasten.
De spelar fotboll/leker i mitten av planen och jag springer på banan runt.Det fungerar o
Jag har 2 pojkar på 5 och 7 år som bor hos mig varannan vecka.
Jag löser det som så:
De cyklar med mig när jag springer upp till en mil.
Jag tränar på lunchrasten.
De spelar fotboll/leker i mitten av planen och jag springer på banan runt.
Det fungerar o
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:30Jag har tvillingar som just fyllt fyra.
Den mesta träningen blir på kvällen efter att barnen har gått och lagt sig, samt på lunchen. Undantaget är ett långpass någon gång under helgen. Då får man vara flexibel och köra det passet när det passar ihop med
Jag har tvillingar som just fyllt fyra.
Den mesta träningen blir på kvällen efter att barnen har gått och lagt sig, samt på lunchen. Undantaget är ett långpass någon gång under helgen. Då får man vara flexibel och köra det passet när det passar ihop med
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:31En jättebra magövning som funkar med barn under sex år är faktiskt att ligga i mjuka "mamma-pappa"sängen och leka "åkattraktion" med barnen. Den är i alla fall poppis här hemma.
Jag ligger på rygg och drar upp knäna mot magen. Sedan hoppar ett barn upp
En jättebra magövning som funkar med barn under sex år är faktiskt att ligga i mjuka "mamma-pappa"sängen och leka "åkattraktion" med barnen. Den är i alla fall poppis här hemma.
Jag ligger på rygg och drar upp knäna mot magen. Sedan hoppar ett barn upp
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:35Jag har 2 pojkar (1 och 6) och visst kan det vara lite krångligt ibland, jag har dock en förstående sambo som själv tränar så vi turas om så gott det går. Att träna till och/eller från jobbet är en bra tidsbesparare.
Jag är dessutom väldigt kvällspigg s
Jag har 2 pojkar (1 och 6) och visst kan det vara lite krångligt ibland, jag har dock en förstående sambo som själv tränar så vi turas om så gott det går. Att träna till och/eller från jobbet är en bra tidsbesparare.
Jag är dessutom väldigt kvällspigg s
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:40Jag har upptäckt det lite paradoxala att mer tid för träning frigjordes för mig i och med att min fru också började träna.
Det blev lättare för mig att låta träningen ibland gå ut över "gemensam" tid. Det blir oerhört mycket smidigare när båda tänker trä
Jag har upptäckt det lite paradoxala att mer tid för träning frigjordes för mig i och med att min fru också började träna.
Det blev lättare för mig att låta träningen ibland gå ut över "gemensam" tid. Det blir oerhört mycket smidigare när båda tänker trä