Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpare med småbarn hemma?
You need to log in to create posts and topics.

Sara - lekplatsintervaller har det fått bli många gånger...hihi...på vintern är det tacksamt med pulkadragning och annat. När barnen sov middag när de var mindre så SOV jag, det tog på krafterna att ha två små tättisar! 😉
Att åka två familjer tillsamman

Vi har 3 st på dagis och 1 st i skolan. Det mest praktiska för mig är att vänta tills middag, aktiviteter och nattning för de 3 minsta är avklarad (den äldsta är mer självgående). Därefter kan jag med gott samvete ut och jogga - ofta i mörker.

Visst kan

Du är inte ensam!!
Jag är hemma på heltid och vårdar mitt hjärtsjuka barn och har ibland problem att få till träningen.
Det blir ju så att maken får vara med jäntan när han kommer från jobbet. Inte alltid så roligt och sälan vi får tid tillsammans då, men

En fyraåring och en åttaåring, Så jo det är lite pyssel.
Mest blir det springa tidigt på morgonen eller efter barnen lagt sig eller medan maken nattar dem, enstaka gånger medan han lagar middag.
Sedan finns det luncher också. Tidigare gick jag på lunchträ

Tre söner, 6, 10, 12. Har precis börjat träna, både frun och jag. Funkar ju bra nu när alla är lediga. Men fasar för att allt ska dö när skolan börjar, barnens egna fritidsaktiviteter som ska skjutsas till, fruns skiftarbete osv. Har inga tips, bara oro.

Med två barn hemma så har vi samma problem. Min bästa lösning är faktiskt gymet. Vårt gym här i Torslanda, Göteborg (Gymknasium) är suveränt. De har ett gymmini för barnen med pedagog, läshörna, tv hörna, läxhörna med mer. Det är så kul att det blir fler

Mathias - det låter verkligen som ett drömgym!!! Och träningsrummet låter inte helt fel det heller. Wii är ett bra tips också.

Jag har en tjej som är 4 och ett halvt. Jag tränar inte så jättemycket, men försöker komma ut och springa ca 1 timme 3 gånger i veckan. Min sambo ställer upp och är hemma på kvällarna när jag ska ut i spåret, dessutom börjar jag varannan vecka klockan 11,

Jag är för tillfället pappa-ledig med en snart 17 månaders pigg kille. Jag löptränar med joggingvagn hyfsat ofta och det är kanon!

När jag var pappaledig med löparvagn kunde jag springa varje dag medan de större var på dagis några timmar.

Nu är det värre, men många pass körs till och från jobbet, tidiga helgmornar och sent på kvällarna.

Jag tror det finns en grupp för tränande förä