Quote from Guest on 6 September 2012, 22:24Hej.
Jag är ruggigt sugen på en träningsklocka. Men vad tusan ska man välja?
Helst vill jag ha en snygg klocka, har därför kollat lite på Suunto. Men jag vet inte, det är ju så många modeller.Har kollat på Suunto, Garmin, Polar, Nike.
Vill ha en kl
Hej.
Jag är ruggigt sugen på en träningsklocka. Men vad tusan ska man välja?
Helst vill jag ha en snygg klocka, har därför kollat lite på Suunto. Men jag vet inte, det är ju så många modeller.
Har kollat på Suunto, Garmin, Polar, Nike.
Vill ha en kl
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 22:34Såvitt jag känner till så löser bara Garmin detta, eftersom det bara är Garmin som har vibrator-larm. Kika på Forrunner 610, Forrunner 910XT eller den lite äldre Forrunner 310XT. Alla dessa modeller har det du söker.
Höll på att missa Garmin fenix, som s
Såvitt jag känner till så löser bara Garmin detta, eftersom det bara är Garmin som har vibrator-larm. Kika på Forrunner 610, Forrunner 910XT eller den lite äldre Forrunner 310XT. Alla dessa modeller har det du söker.
Höll på att missa Garmin fenix, som s
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 23:43Håller med, det är nog Garmin som gäller om vibration är ett måste, likaså om GPS ska vara inbyggd. Suunto har väl Ambit med inbyggd GPS, men jag är inte säker hur bra den är som löparklocka.
Håller med, det är nog Garmin som gäller om vibration är ett måste, likaså om GPS ska vara inbyggd. Suunto har väl Ambit med inbyggd GPS, men jag är inte säker hur bra den är som löparklocka.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 07:36Jag skulle välja Polar och välja bort vibreringsfunktionen. Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en klocka där batteritiden ligger någonstans kring 10h och där klockan är stor som en tegelsten. Kör nu med den äldre Polar rs400 men är grymt sugen på e
Jag skulle välja Polar och välja bort vibreringsfunktionen. Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en klocka där batteritiden ligger någonstans kring 10h och där klockan är stor som en tegelsten. Kör nu med den äldre Polar rs400 men är grymt sugen på e
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 07:53Jag har en Garmin Forerunner 305 (min mans gamla klocka). Det är nog inte den jag hade valt själv om jag hade köpt en ny, jag hade gärna haft en mindre. I början var det ganska störande att den är så stor men jag har börjat vänja mig nu. Jag har smala han
Jag har en Garmin Forerunner 305 (min mans gamla klocka). Det är nog inte den jag hade valt själv om jag hade köpt en ny, jag hade gärna haft en mindre. I början var det ganska störande att den är så stor men jag har börjat vänja mig nu. Jag har smala han
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 08:11Johan, jag tror du skulle ha glädje av att läsa den här:
http://www.dcrainmaker.com/2011/10/garmin-forerunner-910xt-in-depth-review.htmlMin åsikt: Garmin FR910xt har bra batteritid (24H), vibrerar och är faktiskt snygg jfr 305:an som alla jämför med.
Johan, jag tror du skulle ha glädje av att läsa den här:
http://www.dcrainmaker.com/2011/10/garmin-forerunner-910xt-in-depth-review.html
Min åsikt: Garmin FR910xt har bra batteritid (24H), vibrerar och är faktiskt snygg jfr 305:an som alla jämför med.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 08:52"Jag skulle välja Polar och välja bort vibreringsfunktionen. Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en klocka där batteritiden ligger någonstans kring 10h och där klockan är stor som en tegelsten. Kör nu med den äldre Polar rs400 men är grymt sugen på
"Jag skulle välja Polar och välja bort vibreringsfunktionen. Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en klocka där batteritiden ligger någonstans kring 10h och där klockan är stor som en tegelsten. Kör nu med den äldre Polar rs400 men är grymt sugen på
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 08:59Jag har en Garmin FR 310XT. Den är inte snygg men vibrationsfunktionen är superb (jag har pipljudet avstängt) och den har GPS och hygglig batteritid. Jag har haft min i 3 år nu och den är utan tvekan still going strong. Jag har nog aldrig haft en elektron
Jag har en Garmin FR 310XT. Den är inte snygg men vibrationsfunktionen är superb (jag har pipljudet avstängt) och den har GPS och hygglig batteritid. Jag har haft min i 3 år nu och den är utan tvekan still going strong. Jag har nog aldrig haft en elektron
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 09:02Jag har en väckarklocka ifrån 1979.
Jag har en väckarklocka ifrån 1979.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 09:10"Runt 10h batteritid är det ingen klocka med inbyggd GPS som slår (med vettig uppdateringfrekvens, Suunto Ambits 50h är med en punkt varje minut..... inte så användbart för vanlig löpning)."
Ambit har faktiskt 15h batteritid om du loggar varje sekund.
"Runt 10h batteritid är det ingen klocka med inbyggd GPS som slår (med vettig uppdateringfrekvens, Suunto Ambits 50h är med en punkt varje minut..... inte så användbart för vanlig löpning)."
Ambit har faktiskt 15h batteritid om du loggar varje sekund.