Quote from Guest on 1 April 2009, 09:26Finns det några beprövade recept mot det?
Finns det några beprövade recept mot det?
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 09:36Jag har hört ryktas att en liten kapsyl whiskey ska hjälpa... Men det är nog mest för besvär efteråt.
Jag har hört ryktas att en liten kapsyl whiskey ska hjälpa... Men det är nog mest för besvär efteråt.
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 10:27Löparmage? Är det besläktat med löparknä eller är det helt enkelt löpningsinducerad rännskita?
Jag brukar ta en laxerande och milt dopande kopp starkt kaffe en halvtimme/45min innan jag vet jag skall ut och springa och sedan tömma tarmen bäst det går inn
Löparmage? Är det besläktat med löparknä eller är det helt enkelt löpningsinducerad rännskita?
Jag brukar ta en laxerande och milt dopande kopp starkt kaffe en halvtimme/45min innan jag vet jag skall ut och springa och sedan tömma tarmen bäst det går inn
Quote from Therese Linner on 1 April 2009, 10:29Jag har vänner som tar imodium för att undvika detta inför viktiga lopp. Själv har jag inte testat så jag vet inte hur det "känns" att springa på, men enligt vännerna så funkar det bra.
Jag har vänner som tar imodium för att undvika detta inför viktiga lopp. Själv har jag inte testat så jag vet inte hur det "känns" att springa på, men enligt vännerna så funkar det bra.
Quote from Jonas Täng on 1 April 2009, 10:32Richards tips funkar även med annan varm dryck t.ex. te.
Richards tips funkar även med annan varm dryck t.ex. te.
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 10:32Jag hade det problemet förr men sedan började jag springa mycket mer och då vande sig magen. Nu har jag lagt av mig igen och känner då av det när jag väl ger mig ut på längpass. 🙁
Jag hade det problemet förr men sedan började jag springa mycket mer och då vande sig magen. Nu har jag lagt av mig igen och känner då av det när jag väl ger mig ut på längpass. 🙁
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 10:35Korna lugnar löpmagen med ensilage.
Korna lugnar löpmagen med ensilage.
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 11:10Undvik svårsmält mat före löpning. Allt som heter "fullkorn" är no-no 12 timmar före start.
Undvik svårsmält mat före löpning. Allt som heter "fullkorn" är no-no 12 timmar före start.
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 12:45Liten hijack av ämnet, men har någon erfarenhet eller info om att Imodium strular till vätskebalansen? Hörde ryktas att det var så men vet inte om det är från en tillförlitlig källa...
Liten hijack av ämnet, men har någon erfarenhet eller info om att Imodium strular till vätskebalansen? Hörde ryktas att det var så men vet inte om det är från en tillförlitlig källa...
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 13:05Jag kör Imodium inför lopp och det har helt klart hållit magen i styr.
Jag kör Imodium inför lopp och det har helt klart hållit magen i styr.