Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparmage
You need to log in to create posts and topics.

Jag hör också till dem som har problem med magen då jag springer...

Inför halvmaran i lördags tog jag två Immodium på morgonen och kände inget av magen under hela loppet - härligt!

Då jag tränar vill jag inte ta medicin, då försöker jag gå på toa innan

Står det en kö med människor typ i andra kläder så har du förkörsrätt och den ska du ta. Minsta snack så ropa på funktionär alt ta saken i egna händer typ....dvs inte det du tänkte leverera...ehe.;)

Intressant det där med vattenlösliga fibrer, Helena. Det kände jag inte till. Tack!

Sedan föregående inlägg har jag ätit havregrynsgröt till frukost nästan varje dag, och jag får säga att magen har fungerat ypperligt bra!

Härligt Lars! Hoppas det håller i sig (t+)

Och jag med alla mina problem har varit problemfri under de sista tre löppassen, varav ett av dem var riktigt ansträngande. Jag har verkligen inte gjort något speciellt, kanske är det bara kroppen som nu börjar bli van vid belastningen och magen som börj

En gammal insomnad tråd, men nu har även jag kommit upp i så lång distans att det har hänt...

På motionärsnivå, är inte det lättaste av allt att ta med lite ihopvikt toapapper och ev. spritservetter? Hur många i en tävlingspublik skulle egentligen bry s

Ni kanske borde planera maten bättre innan ett lopp...Som choklad höjer pulsen och mjölk produkter gör så att det blir mer slem i munnen.
Det stämmer ganska bra att vätska sätter igång magen så man börjar dricka vätska flera dagar innan ett lång lopp så s

Får man helt ändra uppfattning här på FB? I så fall så gör jag det nu.

Klarade av halvmaradistansen på ett distanspass idag - Wow! Och magen funkade klockrent. Frukost med mycket kaffe, morntoa och sen ut på pass kl. 13 utan nån lunch dessförinnan.

Min