Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 11:56Det är väldigt skönt att höra att jag inte är ensam - det är kanske inget man direkt pratar sina kompisar om över ett glas vin direkt... Men jag ser fram emot tips och idéer kring hur man kan lindra dessa besvär även om man kanske inte helt kan bli av med
Det är väldigt skönt att höra att jag inte är ensam - det är kanske inget man direkt pratar sina kompisar om över ett glas vin direkt... Men jag ser fram emot tips och idéer kring hur man kan lindra dessa besvär även om man kanske inte helt kan bli av med
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 12:19Hallelulea som jag har skrivit tidigar skönt att man inte är själv om problemen utan vi är skit många. Jag tror att jag till 75% av alla mina träningspass måste jag tömma 2:an efter ca 8 min, undrar om det är något psykologiskt ??? De få gånger jag har st
Hallelulea som jag har skrivit tidigar skönt att man inte är själv om problemen utan vi är skit många. Jag tror att jag till 75% av alla mina träningspass måste jag tömma 2:an efter ca 8 min, undrar om det är något psykologiskt ??? De få gånger jag har st
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 14:50Jag hade samma problem som ni beskrev under i princip varje löppass. Sen skaffade jag mig en pulsklocka och insåg att jag alltid körde på väldigt hög puls, låg alltid en bit över 170 i snittpuls. I och med att jag slagit av på takten och blivit mer välträ
Jag hade samma problem som ni beskrev under i princip varje löppass. Sen skaffade jag mig en pulsklocka och insåg att jag alltid körde på väldigt hög puls, låg alltid en bit över 170 i snittpuls. I och med att jag slagit av på takten och blivit mer välträ
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 16:18Har oxå märkt att när jag tar det lungt så blir jag näst intill aldrig nödig men med ett höre tempo då skiter det sej....
Har oxå märkt att när jag tar det lungt så blir jag näst intill aldrig nödig men med ett höre tempo då skiter det sej....
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 20:11Linda, Maria å Tommy....Här kommer ytterligare ett tips från coachen: Ni har tidvis för hög gallinsöndring i tarminnehållet och därför beter sig magen som den gör. Genom att ta ett gallsaltreducerande pulver så kan ni lätt få fason på kistorna.(Hoppas jag
Linda, Maria å Tommy....Här kommer ytterligare ett tips från coachen: Ni har tidvis för hög gallinsöndring i tarminnehållet och därför beter sig magen som den gör. Genom att ta ett gallsaltreducerande pulver så kan ni lätt få fason på kistorna.(Hoppas jag
Quote from Elias Engqvist on 7 May 2009, 21:49Jag tror inte att man ska börja ta medicin efter vad nån säger på ett forum. Bara för att det passar dig kjell så är det inte alls säkert att det är bra för nån annan - däremot kan det vara riktigt dåligt! Gå till läkare och undersök er om ni har problem!
Jag tror inte att man ska börja ta medicin efter vad nån säger på ett forum. Bara för att det passar dig kjell så är det inte alls säkert att det är bra för nån annan - däremot kan det vara riktigt dåligt! Gå till läkare och undersök er om ni har problem!
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 07:34Jag håller med. Jag skrev inte på detta forum för att få tips om mediciner - det känns inte aktuellt för mig. Om man tittar på flera andra som svarat i tråden så verkar det här med löparmage inte vara något unikt utan något som drabbar många med en i vanl
Jag håller med. Jag skrev inte på detta forum för att få tips om mediciner - det känns inte aktuellt för mig. Om man tittar på flera andra som svarat i tråden så verkar det här med löparmage inte vara något unikt utan något som drabbar många med en i vanl
Quote from Catharina Brattlin on 8 May 2009, 08:01Linda, när Du skrev att Din mage beter sig som en berg-och dalbana så kom jag att tänka på IBS. En otroligt vanligt förekommande åkomma, som 15-20% av befolkningen i Sverige har. Tre gånger så vanligt bland kvinnor än män och börjar ofta i ganska unga år.
Linda, när Du skrev att Din mage beter sig som en berg-och dalbana så kom jag att tänka på IBS. En otroligt vanligt förekommande åkomma, som 15-20% av befolkningen i Sverige har. Tre gånger så vanligt bland kvinnor än män och börjar ofta i ganska unga år.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 08:44Okej då skippar vi mediciner och går till kost (jag ger mig inte på träning, det finns det folk som kan mycket bättre här, även om jag misstänker att magträning typ core skulle kunna hjälp för att minska mängden skump?).
Du bör ju undvika saker som kan v
Okej då skippar vi mediciner och går till kost (jag ger mig inte på träning, det finns det folk som kan mycket bättre här, även om jag misstänker att magträning typ core skulle kunna hjälp för att minska mängden skump?).
Du bör ju undvika saker som kan v
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 09:31Intressant det där du skriver om fettet Erik. Direkt efter min operation 1982 så blev jag ordinerad fetfri kost samt bulkmedel vilket naturligtvis var en katastrof i sig något som mina nuvarande läkare skakar på huvudet åt.
Sen verkar du ju ha superkoll p
Intressant det där du skriver om fettet Erik. Direkt efter min operation 1982 så blev jag ordinerad fetfri kost samt bulkmedel vilket naturligtvis var en katastrof i sig något som mina nuvarande läkare skakar på huvudet åt.
Sen verkar du ju ha superkoll p