Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 21:04Inte sant Kjell! 🙁
Inte sant Kjell! 🙁
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 21:06Har ni inte toaletter innan start?
Har ni inte toaletter innan start?
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 21:49Det slår mig att vi glömde ta upp brister i svenskarnas potträning i den här diskussionen:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=378732
Det slår mig att vi glömde ta upp brister i svenskarnas potträning i den här diskussionen:
Quote from Catharina Brattlin on 7 April 2009, 22:06David, det är väl klart att där finns toaletter! Men det autonoma nervsystemet rår man inte över. Oavsett om det finns toaletter i närheten eller inte.
När man ska springa ett lopp kopplas det sympatiska nervsystemet in för att förbereda kroppen för "fly
David, det är väl klart att där finns toaletter! Men det autonoma nervsystemet rår man inte över. Oavsett om det finns toaletter i närheten eller inte.
När man ska springa ett lopp kopplas det sympatiska nervsystemet in för att förbereda kroppen för "fly
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 02:37Re: Micke
tja var det inte på vasaloppet något år när en i tätklungan la sig i vänsterspåret och gjorde nr 1 i någon nerförsbacke - till speakerns stora "??? vad gör han?? -aah han har druckigt för mycket sportdryck...."
Re: Micke
tja var det inte på vasaloppet något år när en i tätklungan la sig i vänsterspåret och gjorde nr 1 i någon nerförsbacke - till speakerns stora "??? vad gör han?? -aah han har druckigt för mycket sportdryck...."
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 11:40Förtydligande hur jag tänker:
Det sägs ju här att man skall börja med pillren kvällen innan loppet. Säg då att jag stoppar i mig en stor portion pasta med köttfärssås kvällen innan ett marathon som väger 500 gram, sedan på morgonen så blir det en stor po
Förtydligande hur jag tänker:
Det sägs ju här att man skall börja med pillren kvällen innan loppet. Säg då att jag stoppar i mig en stor portion pasta med köttfärssås kvällen innan ett marathon som väger 500 gram, sedan på morgonen så blir det en stor po
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 13:26Jag tar aldrig pillrenakvällen innan utan ett par-tre timmar innan loppet. Det hinner börja verka då för mig i alla fall. Ser alltså till att ha fixat morgonens toabesök innan jag stoppar i mig 2 piller. Tar jag dom på morgonen är magen pigg å glad å i gå
Jag tar aldrig pillrenakvällen innan utan ett par-tre timmar innan loppet. Det hinner börja verka då för mig i alla fall. Ser alltså till att ha fixat morgonens toabesök innan jag stoppar i mig 2 piller. Tar jag dom på morgonen är magen pigg å glad å i gå
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 19:06Ja som jag sa om mina löparkompisar så är det ju lite skillnad när det gäller en löpare som har typ har haft en kronisk magsjukdom i 25 år och medicinerar mot den...än en vanlig Svenne som har en normal mage etc att fixa till lite så där extra.
Jag tycker
Ja som jag sa om mina löparkompisar så är det ju lite skillnad när det gäller en löpare som har typ har haft en kronisk magsjukdom i 25 år och medicinerar mot den...än en vanlig Svenne som har en normal mage etc att fixa till lite så där extra.
Jag tycker
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 22:53Jag har provat resorb före några pass nu och tycker att det både lugnar magen och ger bättre vätskebalans. Kan det vara så att man dricker mer än kroppen kan tillgodogöra sig före ett lopp och inte bara blir nr1 nödig.
Jag har provat resorb före några pass nu och tycker att det både lugnar magen och ger bättre vätskebalans. Kan det vara så att man dricker mer än kroppen kan tillgodogöra sig före ett lopp och inte bara blir nr1 nödig.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 22:54Klart mest relevanta tråden på länge BTW 😀
Klart mest relevanta tråden på länge BTW 😀