Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparmage
You need to log in to create posts and topics.

Jo rubban går ju ner i magsäcken i första skedet....å det är väl klart att mera vätska påskyndar även Nr 2 liksom. (Mina läkare har genom åren iofs sagt att det är en marginell påverkan....men dom djävlarna ljuger förståss....hehehe). Jag har under 25 år

Oh, shit, har inte tänkt en tanke på det här alls! Funderar på Stockholm Marathon nästa år och jag vill verkligen inte skita på mig :/ Måste införskaffa lite piller.

Det är nog bäst det Caroline:D , det är skit viktigt....

😀 Hur ofta kan man ta tabletterna? Jag sprang en vända på lite över milen i går som var väldigt jobbig, många branta backar. Efteråt fick jag jätteont i magen, det kändes som magsjukeont, men det stannade vid bara värk ett par timmar.

Caroline: Mot magknip tror jag inte tabletterna hjälper - dom är mot diarré.

Edit: Fast det finns någon ny typ av kombinationstablett nu iofs - som ska hjälpa mot både diarré och magknip pga gaser.

Exakt som bullan sa så är dom ju "stoppande" vilket ju gör att tarminnehållet bromsar upp och packar ihop sig i tarmen. Detta kan sedan i sin tur leda till smärtor av typ förstoppningsnatur. Absolut inte farliga...men vem vill ha ont i kistan...Ref ovan n

Bra tråd! Hade tänkt starta en egen med mina frågor men så hittade jag den här. Dock känns det som om diskussionen hittills enbart handlat om långlopp.

Först kommentar om Imodium m.m.., jag har erfarenheter av det från min "turistmage" när jag varit utom

Utifrån mina dystra erfarenheter så skulle jag absolut ge dig rådet att snacka med din husläkare som troligen kommer att remittera dig till någon mag/tarm-mottagning för en rejäl undersökning. Du har säkert någon liten inflammation någonstans i tarmappara

Okej. Är ingen storlöpare, men kan (ofrivilligt) en del om magar. Efter två större (och definitivt inte onödiga) operationer så saknar jag ca 1 meter tunntarm, någon decimeter tjocktarm, mjälte och gallblåsa. Detta gör att min mage inte funkar som tidigar

Linda: Jag kan ha precis likadant, har tyvärr hänt ett flertal gånger under träningspassen att jag inte hunnit hem utan helt enkelt fått hoppa in i skogen...
Som tur är känner jag inte av magen under varje pass, skulle nog bli tokig då.
Jag brukar börja