Quote from Guest on 2 November 2010, 09:07Vilka muskler i benen är det man egentlingen tränar upp mest när man springer? Dvs, vilka är det som får (relativt sett) mest "motion".
Och omvänt, vilka muskler blir (relativt sett) outvecklade?
Ponera att man springer en del terräng med backar å sånt.
Vilka muskler i benen är det man egentlingen tränar upp mest när man springer? Dvs, vilka är det som får (relativt sett) mest "motion".
Och omvänt, vilka muskler blir (relativt sett) outvecklade?
Ponera att man springer en del terräng med backar å sånt.
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 09:17Det ser något olika ut om du springer slät distans utan ojämnt underlag och om du springer terräng. Men: ben och mage/rygg. Fast du får inte mycket större/starkare muskler av löpning. Däremot uthålligare.
Det ser något olika ut om du springer slät distans utan ojämnt underlag och om du springer terräng. Men: ben och mage/rygg. Fast du får inte mycket större/starkare muskler av löpning. Däremot uthålligare.
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 09:22Magnus.
Orienterar du inte?När jag tränade löpning fick jag lära mig att använda så många muskelgrupper som möjligt + springa så mycket som möjligt.
Så vi kutade obanat - typ orientering - så ofta vi kunde.
Nu sprang vi frivilligt ner i kärr, kröp unde
Magnus.
Orienterar du inte?
När jag tränade löpning fick jag lära mig att använda så många muskelgrupper som möjligt + springa så mycket som möjligt.
Så vi kutade obanat - typ orientering - så ofta vi kunde.
Nu sprang vi frivilligt ner i kärr, kröp unde
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 09:27Visst orienterar jag. Jag funderade snarare på om musklerna i benen blir ojämnt tränade, så det är några av dem man skulle sikta extra på i styrketräning.
Visst orienterar jag. Jag funderade snarare på om musklerna i benen blir ojämnt tränade, så det är några av dem man skulle sikta extra på i styrketräning.
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 09:28Kul idé. Man kan ju kanske nöja sig med att följa ett MTB-spår i alla fall för att få variation i underlaget även om det kanske blir lite väl mycket rötter och stenar...
Kul idé. Man kan ju kanske nöja sig med att följa ett MTB-spår i alla fall för att få variation i underlaget även om det kanske blir lite väl mycket rötter och stenar...
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 09:40Dubbel-Magnus.
Ju värre förhållande desto mer muskler tränas.
Ju fler muskler som är tränade - desto bättre borde man åtminstone må.
Vi har alldeles för många muskelgrupper skulle man kunna säga. (#)Hoppas ni får en vinter som förra året i Sverige.
Snöp
Dubbel-Magnus.
Ju värre förhållande desto mer muskler tränas.
Ju fler muskler som är tränade - desto bättre borde man åtminstone må.
Vi har alldeles för många muskelgrupper skulle man kunna säga. (#)
Hoppas ni får en vinter som förra året i Sverige.
Snöp
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 19:35Haha...jag håller m,ed dig din gamle gubbdj....ehe...tevlige äldre man!!!!!
Hjärnan är det man tränar mest....därefter kommer magen....å sen orienteringsförmågan....Var är mina grejor, var är jag , å vad heter jag...oerhört viktiga saker när man tex ska s
Haha...jag håller m,ed dig din gamle gubbdj....ehe...tevlige äldre man!!!!!
Hjärnan är det man tränar mest....därefter kommer magen....å sen orienteringsförmågan....Var är mina grejor, var är jag , å vad heter jag...oerhört viktiga saker när man tex ska s
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 19:42Inga seriösa svar?
Inga seriösa svar?
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 19:45Förlåt oss gamla Altzheimers Magnus.....kom igen nu ni andra seriösa träningslöpare med några råd..!?
Förlåt oss gamla Altzheimers Magnus.....kom igen nu ni andra seriösa träningslöpare med några råd..!?
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 19:46Delar av quadriceps, det mesta av vad/underbensmusklerna. Vid hög fart/backe även gluteus.
Delar av quadriceps, det mesta av vad/underbensmusklerna. Vid hög fart/backe även gluteus.