Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:13Skotta snö är faktiskt inte ett så dumt tips. Prova att skrapa upp garageuppfarten med fötterna efter ett lättare snöfall. Det frestar ordentligt på sidledsmuskulaturen.
Simning som Sylvia nämnde är utmärkt träning (då talar vi om bröstsim).
En enkel ö
Skotta snö är faktiskt inte ett så dumt tips. Prova att skrapa upp garageuppfarten med fötterna efter ett lättare snöfall. Det frestar ordentligt på sidledsmuskulaturen.
Simning som Sylvia nämnde är utmärkt träning (då talar vi om bröstsim).
En enkel ö
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:14Jag har bara bra förslag.
Jag har bara bra förslag.
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:21Tack för tipsen! Jag ska se om jag kan knåpa ihop ett bra litet program att köra på morgonen innan det är dags att bege sig till jobbet. 🙂
Tack för tipsen! Jag ska se om jag kan knåpa ihop ett bra litet program att köra på morgonen innan det är dags att bege sig till jobbet. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:55Syliva, det du säger är att den här träningen
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=11101137
kanske inte är så lämpad egentligen för att hålla löpskador borta? Eller är den "good enough"? Jag har svårt mentalt att hålla på med gummiband oc
Syliva, det du säger är att den här träningen
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=11101137
kanske inte är så lämpad egentligen för att hålla löpskador borta? Eller är den "good enough"? Jag har svårt mentalt att hålla på med gummiband oc
Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2010, 22:08Magnus, tyvärr innefattar inte den träningen någon som helst övningar för muskler som verkar i sidled. Armhävningar och militärpress i all ära - man får snygga muskler - men för att råda bot och förebygga löparskador så, nej.
Har Du svårt mentalt för att
Magnus, tyvärr innefattar inte den träningen någon som helst övningar för muskler som verkar i sidled. Armhävningar och militärpress i all ära - man får snygga muskler - men för att råda bot och förebygga löparskador så, nej.
Har Du svårt mentalt för att
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 22:21Ja, det var väl knäböjen då som jag hade mina förhoppningar på. Det skall tydligen vara Världens Bästa Övning för Ben(tm). Och så är den kul! Får väl lära mig lite ryck och stöt också. (H)
Inte ens jag trodde att armhävningar ger friska ben! 😀 (fast bra
Ja, det var väl knäböjen då som jag hade mina förhoppningar på. Det skall tydligen vara Världens Bästa Övning för Ben(tm). Och så är den kul! Får väl lära mig lite ryck och stöt också. (H)
Inte ens jag trodde att armhävningar ger friska ben! 😀 (fast bra
Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2010, 22:30Knäböj är en bra övning, men som Du vet missar Du ju både inåt-o-utåtförarna. Ett led i det kan ju vara knäböj med sidobenslyft. Har Ni viktmanchetter på gymmet? Häng på såna på anklarna, så blir det ännu bättre. I kabelmaskinen kör Du inåtförarna. Eller
Knäböj är en bra övning, men som Du vet missar Du ju både inåt-o-utåtförarna. Ett led i det kan ju vara knäböj med sidobenslyft. Har Ni viktmanchetter på gymmet? Häng på såna på anklarna, så blir det ännu bättre. I kabelmaskinen kör Du inåtförarna. Eller
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 08:15Korta intervaller runt köksbordet? 🙂
Korta intervaller runt köksbordet? 🙂
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 08:19Går inte, det står mot en vägg. 🙂
Går inte, det står mot en vägg. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 08:21Ah, mitt kutande i sicksack i en sandig manege med en löst springande häst jagandes mig hack i häl kanske t.o.m. kan räknas som styrketräning? 😉 Då blir det ju plötsligt kul!
Ah, mitt kutande i sicksack i en sandig manege med en löst springande häst jagandes mig hack i häl kanske t.o.m. kan räknas som styrketräning? 😉 Då blir det ju plötsligt kul!