Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2010, 20:27Åh, K-G, ska Du till Florida!? Bilade där i somras under tre veckor o vill tillbaka!!
Teoretiskt sett kan man säga att samtliga muskler, som för kroppen framåt, både synergister och antagonister, tränas vid löpning. Praktiskt sett beror ju på ens löpsteg
Åh, K-G, ska Du till Florida!? Bilade där i somras under tre veckor o vill tillbaka!!
Teoretiskt sett kan man säga att samtliga muskler, som för kroppen framåt, både synergister och antagonister, tränas vid löpning. Praktiskt sett beror ju på ens löpsteg
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 20:39Eftersom jag varvar löpning med utförsåkning på skidor så råkar jag veta lite om vilka muskler som löpningen ignorerar (och det har jag fått betala dyrt för).
Tänk efter själv. Hur löper du? benen pendlar fram och tillbaka. Du knäar inte speciellt mycke
Eftersom jag varvar löpning med utförsåkning på skidor så råkar jag veta lite om vilka muskler som löpningen ignorerar (och det har jag fått betala dyrt för).
Tänk efter själv. Hur löper du? benen pendlar fram och tillbaka. Du knäar inte speciellt mycke
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 20:47Ja, jag kanske letade efter det enkla svaret "Löpare är notoriskt för svaga i muskeln si och så, det är bra att träna den". Men, det beror mycket på löpsteget då (förutom inåt, utåt-musklerna)?
Undrar om terräng/obanat spelar någon större skillnad?
Ja, jag kanske letade efter det enkla svaret "Löpare är notoriskt för svaga i muskeln si och så, det är bra att träna den". Men, det beror mycket på löpsteget då (förutom inåt, utåt-musklerna)?
Undrar om terräng/obanat spelar någon större skillnad?
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 20:55Ja, för att fatta mig kort och som jag tror, vara i synk med Sylvia, så är det musklerna som hanterar rörligheten i sidled som oftast är eftersatta hos löpare.
Just det fick jag erfara när jag stod på för fullt i svarta pisten och tyckte att benen höll b
Ja, för att fatta mig kort och som jag tror, vara i synk med Sylvia, så är det musklerna som hanterar rörligheten i sidled som oftast är eftersatta hos löpare.
Just det fick jag erfara när jag stod på för fullt i svarta pisten och tyckte att benen höll b
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 20:58Nu blir jag lite nyfiken på olika övningar för att träna sidostyrka. Har ni några tips? Gärna som man kan göra hemma och slippa springa till gymmet? 🙂
Nu blir jag lite nyfiken på olika övningar för att träna sidostyrka. Har ni några tips? Gärna som man kan göra hemma och slippa springa till gymmet? 🙂
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:01Skotta snö.
Skotta snö.
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:03Du är ju en duktig orienterare + att du kommer under 1:30 på en halvmara.
Frågan till dig blir väl:
Bättre orienteringslöpsteg eller bättre asfaltsteg?En orientare använder ju ej ett likadant löpsteg så väldigt ofta, såvida man inte tar omvägar på grus
Du är ju en duktig orienterare + att du kommer under 1:30 på en halvmara.
Frågan till dig blir väl:
Bättre orienteringslöpsteg eller bättre asfaltsteg?
En orientare använder ju ej ett likadant löpsteg så väldigt ofta, såvida man inte tar omvägar på grus
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:05Bra idé David! Får jag skotta hemma hos dig?
Bra idé David! Får jag skotta hemma hos dig?
Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2010, 21:11Mikael, ja, vi är i synk helt och hållet. Och det är egentligt väldigt logiskt, om man ser till rörelsemönstret hos en löpare. Väldigt statiskt framåt och bakåt, aldrig som en sprattelgubbe. 🙂
Tyvärr är man inte medveten om detta förräns skadorna, pga
Mikael, ja, vi är i synk helt och hållet. Och det är egentligt väldigt logiskt, om man ser till rörelsemönstret hos en löpare. Väldigt statiskt framåt och bakåt, aldrig som en sprattelgubbe. 🙂
Tyvärr är man inte medveten om detta förräns skadorna, pga
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:11Jag bor i Soliga södern och låter solen ha sin gång.
Jag bor i Soliga södern och låter solen ha sin gång.