Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband...
You need to log in to create posts and topics.

Vad säger ni om det ? Själv i princip vägrar jag,då man vill springa ute..Har kört Löpband ,men bara max 10 minuter.."bättre än att avstå löpning HELT" Skulle aldrig kunna "kuta 1/2 mil" på 1 löpband !! När man är van o rensa näsan,t ex..man kan ju inte s

Men det finns de som faktiskt gillar löpband också.
Jag, till exempel 🙂

Mikael: På det gym där jag har provat löpning på löpband glor man inte på sig själv i nån spegel (då skulle jag nog flytt fältet illa kvickt!) utan man tittar ut genom ett fönster och spanar på "naturen" där utanför. Helt okej.

Jag springer gladeligen 5k

Jessie.

Det finns de som ej kan springa på ojämnt underlag.
Skulle bra gärna vilja - var lovande terränglöpare en gång.
Asfalt är jämnt, plant oftast dessutom.
Har man taskiga knän med titan i sig så är ett jämnt underlag bäst - överlägset.

Tyvärr reko

På mitt gym har vi TV framför löpbanden och d ventilation. Speglar finns men inte framför löpbanden.

Löpband är överlägset isgatan, tycker jag. Dels för att man kan andas stora mängder luft på kort tid utan att frysa alveolerna av sig och dels för att m

Jag springer på löpband mins 2 gånger i veckan under vintrarna. Det är perfekt för snabbhetsträning. Med hjälp av spegeln har jag kunnat putsa bort några av mina dåliga löparvanor och förbättrat min teknik lite grand. Jag springer numera med rakare rygg o

Patrick.
Alberto Salazar +++++++++++++++++++++++++++++++++++.
Använd det löpsteg du tycker passar dig.

Om du vill ha ett tips:
Spring som en avslappnad snobb.
Ändra inte själva steget.

Tips 2:
Gå till Gymmet när det finns ett antal snyggingar ( enligt d

Håller med Patrick om att löpband är utmärkt för effektiva tempopass. Om man kan göra finslipningar genom att kolla i spegel så är väl det bra.

Just nu är ju inte uteväglaget lämpligt för snabba pass som man samtidigt vill ha teknikriktiga. Man spänner

Här är ett alternativ för den som vill kombinera båda. 😉

http://www.bikeforest.com/tread/index.php

Tycker löpband är utmärkt som komplement när ...
... det spöregnar ute.
... det är isgata och förenat med stor skaderisk att springa ute.
... det är småhalt på vintern och man vill köra snabbdistans.
... man är skadad och inte vet riktigt hur långt kroppe