Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband & TV
You need to log in to create posts and topics.

Det ska mycket till för att jag ska fångas av tvn när jag springer löpband. Ibland försöker jag men det tar inte lång stund innan jag inser att jag tappat fokus. Springer jag intervaller vill jag inte titta på tv, då fokuserar jag på löpningen. Springer j

De värsta tv-programmen att titta på under löpning är program där muskelminnet hoppar igång och får kroppen att utföra instinktiva rörelser. Det kan sluta riktigt illa 🙂
Minns hur jag tittade på en trial-tävling (mc i svår terräng som balanseras fram) o

Mikael: kan bara hålla med beträffande löpbandens placering.

Men eftersom det trots det lätt blir lite tråkigt att springa på löpband så kör jag bara olika träningsprogram på bandet. Håller förnärvarande på med backprogrammen och det är lite med skräck s

Springer bara löpband på vintern och då bara de snabba tempopassen. Jag brukar synkronisera mina pass med skidor på TV på helgen. Perfekt att få till TV tid mitt på dagen (3 barn) och se Hellner spöa Petter Northug.

Betr muskelminne så är det ett elände för mig om jag springer och mediterar och någon kör intervaller på bandet bredvid. När mitt undermedvetna hör bandet dra på händer det att jag springer in i konsollen. 🙂

Magnus (t+) Ut i skogen!

Hur gör ni med strömmen till löpbandet i skogen?

Lång sladd!

Mitt recept är att tanka ner diverse P3 Dokumentär eller dylikt att lyssna igenom. Löpband kräver inte så lite mentalt pannben, så jag har full förståelse för att folk vill ha distraktion. Själv har jag gjort långpass på löpband (2h+), men så här i efterh

Kristina -
jag hoppas på att nå dit där jag naturligt kan undgå att luras in i TV.n. Jag vill ju åt detdär meditativa i löpningen och lyssnar hellre på min andning och stegen än nån dålig låt eller ser skräp på tv.n. Använder till dels joggingen som avko