Quote from Guest on 15 December 2011, 15:06Mellan tummen och pekfingret: Vad går fortare att springa på? Löpband utan lutning eller 200-metersbanor inomhus? Alltså på ett ungefär?
Och att man springer ensam på löpbandet (ja, uppenbarligen gör man ju det, men utan peppning menar jag) men blir heja
Mellan tummen och pekfingret: Vad går fortare att springa på? Löpband utan lutning eller 200-metersbanor inomhus? Alltså på ett ungefär?
Och att man springer ensam på löpbandet (ja, uppenbarligen gör man ju det, men utan peppning menar jag) men blir heja
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 15:16200m-banor. De flesta löpband går bara upp till 20km/h, och jag skulle tveka både en och tre gånger innan jag satte av i treminutersfart på ett löpband, men det kanske jagf som är feg.
Men i teorin borde löpband vara snabbare eftersom man slipper luftmots
200m-banor. De flesta löpband går bara upp till 20km/h, och jag skulle tveka både en och tre gånger innan jag satte av i treminutersfart på ett löpband, men det kanske jagf som är feg.
Men i teorin borde löpband vara snabbare eftersom man slipper luftmots
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 15:41Beror ju på hur långt man springer. Ska du springa mer än ett par varv på 200-m banan går det nog fortare på löpbandet - löpband är mer lättlöpt än riktig löpning (på fast underlag)
Beror ju på hur långt man springer. Ska du springa mer än ett par varv på 200-m banan går det nog fortare på löpbandet - löpband är mer lättlöpt än riktig löpning (på fast underlag)
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 15:513000 meter.
3000 meter.
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 16:08Det är alltså ett test du ska utföra.
Då spelar det inte så stor roll var du springer, bara du fortsätter att testa på samma sätt i framtiden.
Men har du inte tillgång till ditt EGET löpband så ska du absolut springa på bana, den är giltig "överallt och
Det är alltså ett test du ska utföra.
Då spelar det inte så stor roll var du springer, bara du fortsätter att testa på samma sätt i framtiden.
Men har du inte tillgång till ditt EGET löpband så ska du absolut springa på bana, den är giltig "överallt och
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 16:12Löpbandet utan lutning är lättare. Men som Niclas säger mindre bra som referens.
Löpbandet utan lutning är lättare. Men som Niclas säger mindre bra som referens.
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 16:16Nej, det är inte ett test jag ska utföra i den meningen. Jag ska springa 3000 meter på bana på måndag (det är bara en kul grej alltså). Idag testade jag 3000 meter på löpband och började fundera på vad som går snabbare.
Nej, det är inte ett test jag ska utföra i den meningen. Jag ska springa 3000 meter på bana på måndag (det är bara en kul grej alltså). Idag testade jag 3000 meter på löpband och började fundera på vad som går snabbare.
Quote from Jonny Persson on 15 December 2011, 16:19Det går inte att konsekvent säga att löpbandet är lättare. Jag är chanslös på fyrhundringar i <3:00/km på löpbandet men på banan fixar jag det. Och mitt löpband hemma är kalibrerat.
Alla är vi olika och just när det kommer till lite högre farter vet jag
Det går inte att konsekvent säga att löpbandet är lättare. Jag är chanslös på fyrhundringar i <3:00/km på löpbandet men på banan fixar jag det. Och mitt löpband hemma är kalibrerat.
Alla är vi olika och just när det kommer till lite högre farter vet jag
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 17:05Jo, så är det nog - ligger man på 17-18 km/h eller så börjar det kanske bli mer teknik på löpbandet.
Jo, så är det nog - ligger man på 17-18 km/h eller så börjar det kanske bli mer teknik på löpbandet.
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 19:28Har man ett långt löpsteg kan vissa (eller alla?) löpband bli/upplevas för korta och då går det snabbare på bana. Kanske Mackan kan höra till den kategorin??
Har man ett långt löpsteg kan vissa (eller alla?) löpband bli/upplevas för korta och då går det snabbare på bana. Kanske Mackan kan höra till den kategorin??