Quote from Guest on 4 September 2008, 20:07Jag har hamnat i en diskussion med en kompis om skillnaden mellan att springa på löpband och att springa ute. Om jag springer 5km på löpband på 24 minuter, vad kan då det motsvara på löpbana? Låt gå för att det finns en mängd olika omständigheter i samman
Jag har hamnat i en diskussion med en kompis om skillnaden mellan att springa på löpband och att springa ute. Om jag springer 5km på löpband på 24 minuter, vad kan då det motsvara på löpbana? Låt gå för att det finns en mängd olika omständigheter i samman
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 20:17Jag springer alltid snabbare på löpband än på något annat underlag, även med motlut som annars ska kompensera för att man får draghjälp av bandet.
Men det behöver ju inte betyda att det ÄR så, det finns säkert folk som springer snabbare ute än på band av
Jag springer alltid snabbare på löpband än på något annat underlag, även med motlut som annars ska kompensera för att man får draghjälp av bandet.
Men det behöver ju inte betyda att det ÄR så, det finns säkert folk som springer snabbare ute än på band av
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 20:24Jag har själv aldrig sprungit på löpband men en vän till mig har. Han brukar springa regelbundet och springer då på strax under 24 min. På något sätt vaknade jag upp bakis med ett svagt minne av en utmaning förra lördagen. 2 varv (totalt 5 km) i stadsskog
Jag har själv aldrig sprungit på löpband men en vän till mig har. Han brukar springa regelbundet och springer då på strax under 24 min. På något sätt vaknade jag upp bakis med ett svagt minne av en utmaning förra lördagen. 2 varv (totalt 5 km) i stadsskog
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 21:29Det är många faktorer som spelar in. Jag springer 5km på 16-17 minuter, medans jag på löpband får kämpa mig under 19 minuter. För mig beror det på att jag har ett långt löpsteg och kan ta ut det ordentligt ute. Inne får jag inte upp samma steg. Men som sa
Det är många faktorer som spelar in. Jag springer 5km på 16-17 minuter, medans jag på löpband får kämpa mig under 19 minuter. För mig beror det på att jag har ett långt löpsteg och kan ta ut det ordentligt ute. Inne får jag inte upp samma steg. Men som sa
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 08:51Man får INTE draghjälp av bandet. Skillnaden mellan löpband och utomhus är luftmonståndet som man brukar kompensera med nån procents lutning på bandet.
Om det sen skiljer mycket mellan utomhus och band kan det ju bero på att mätaren på bandet inte är s
Man får INTE draghjälp av bandet. Skillnaden mellan löpband och utomhus är luftmonståndet som man brukar kompensera med nån procents lutning på bandet.
Om det sen skiljer mycket mellan utomhus och band kan det ju bero på att mätaren på bandet inte är s
Quote from Camilla Höög on 5 September 2008, 09:04Att springa på löpband istället för utomhus är som att cykla på motionscykel istället för att cykla utomhus på riktig cykel.
Helt förkastligt.
Visst ger det träning, men lite inte på att siffrorna är användbara till något annat än just att jämföra med ex
Att springa på löpband istället för utomhus är som att cykla på motionscykel istället för att cykla utomhus på riktig cykel.
Helt förkastligt.
Visst ger det träning, men lite inte på att siffrorna är användbara till något annat än just att jämföra med ex
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 11:52och spinningcyklar är än mer förkastligt för cyklister.
Det är som torrsim för triathleter.
och spinningcyklar är än mer förkastligt för cyklister.
Det är som torrsim för triathleter.
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2008, 12:11"Då magen börjar skrapa i botten är det dags att springa till cykeln" - gammalt triathlet-ordspråk
"Då magen börjar skrapa i botten är det dags att springa till cykeln" - gammalt triathlet-ordspråk
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 12:13Tänk om det är en haj!
Tänk om det är en haj!
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2008, 12:14Ännu större anledning att springa till cykeln!
Edit: Kan det vara så att du lider av haj-skräck?
Ännu större anledning att springa till cykeln!
Edit: Kan det vara så att du lider av haj-skräck?