Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband vs utomhus
You need to log in to create posts and topics.

> Träningscykel eller spinningcykel inomhus tycker jag oftast tenderar bli mer ansträngande än "riktig cykling", det är riktigt tufft och man svettas floder.

Då har du nog aldrig _tränat_ cykel.

Pröva att cykla en mil på mindre än tretton och en halv minut med vändpunkt.

Tänk vad många det är som tror att träna är detsamma som att svettas...
Man svettas i bastun också! Och då man är riktigt bakis...

Va! Bakis?

David P: Du har en poäng, sannolikt anstränger jag mig helt enkelt avsevärt hårdare på en träningscykel/spinningcykel jämfört med när jag cyklar. Det blir mera "tempo likt" jämfört med när man nöter längre sträckor på landsväg.

Jag får helt enkelt ta mig

Jag springer snabbare på löpband men tar ut mig mer utomhus... tror jag! 🙂

Jag ser löpbandet som ett substitut för oss
som inte vill springa själva i mörkret på vintern.
Springer mkt hellre ute.
Ska avlägga rapport när jag testat bandet nästa gång...

Jag kanske är helt ensam om att tycka att det är lättare att hålla ett högre tempo på löpband, men jag upplever det som att när jag blir trött ute så slår jag ofrivilligt (omedvetet) av på takten, och snittfarten sjunker sakta men säkert i takt med att ja

Jag håller helt med dig! Jag har också svårt att hålla uppe farten när jag är ute, men på bandet där det krävs ett beslut och en aktiv handling för att sänka farten kämpar jag vidare. På det sättet tycker jag att löpband är ett bra komplement, dels för at

För mig ger löpband draghjälp. Jag ställer in farten och sen får jag kämpa för att hålla den. Men löpband är mycket tråkigare så jag tycker det är svårt att springa långt.

Ute är mer stimulerande att springa, det är lättare att hålla på länge, speciellt