Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:29Visste väl att jag skulle få lite mothugg...
Jag står dock fast vid att inte öka mer än 10%/vecka i 3-4 veckors block. Jag vidhåller också att löpning är ett bättre sätt att gå ner i vikt än något annat. Jag har aldrig sett någon övertygande studie på at
Visste väl att jag skulle få lite mothugg...
Jag står dock fast vid att inte öka mer än 10%/vecka i 3-4 veckors block. Jag vidhåller också att löpning är ett bättre sätt att gå ner i vikt än något annat. Jag har aldrig sett någon övertygande studie på at
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 23:04Efterförbränningens betydelse är i allmänhet grovt överskattad. För att generalisera handlar det om att den ökade förbränningen motsvarar någonstans runt 10%, beroende på intensitet, av så mycket som själva träningspasset förbrände. Det är väldigt lite oc
Efterförbränningens betydelse är i allmänhet grovt överskattad. För att generalisera handlar det om att den ökade förbränningen motsvarar någonstans runt 10%, beroende på intensitet, av så mycket som själva träningspasset förbrände. Det är väldigt lite oc
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 23:23Jag håller helt med om att löpning under 67 % av maxpuls bränner mer fett än gå samma sträcka, men blir man skadad av för snabbt ökad löpmängd, då blir det ingen löpning alls, och går man snabbt några timmar bränner man en hel del, utan att det sliter någ
Jag håller helt med om att löpning under 67 % av maxpuls bränner mer fett än gå samma sträcka, men blir man skadad av för snabbt ökad löpmängd, då blir det ingen löpning alls, och går man snabbt några timmar bränner man en hel del, utan att det sliter någ
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 23:24Vad jag e ute efter e att jogga 6 st pass på 30 minuter i veckan. Kan väl inte va farligt om man tar det i lugn takt.
Vad jag e ute efter e att jogga 6 st pass på 30 minuter i veckan. Kan väl inte va farligt om man tar det i lugn takt.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 23:31Det är svårt att veta vad kroppen tål, du behöver väl inte öka från 2 pass till 6 pass genast, bäst är nog att prova lite försiktigt, och genast vila lite extra om det känns obehagligt någonstans.
Det är svårt att veta vad kroppen tål, du behöver väl inte öka från 2 pass till 6 pass genast, bäst är nog att prova lite försiktigt, och genast vila lite extra om det känns obehagligt någonstans.
Quote from Funbeat user on 13 December 2010, 09:07Berra, om du fråga bara var om det går att jogga 30 min/dag sex dagar i veckan så är svaret ---Ja, det går hur bra som helst.
Berra, om du fråga bara var om det går att jogga 30 min/dag sex dagar i veckan så är svaret ---Ja, det går hur bra som helst.
Quote from Catharina Brattlin on 13 December 2010, 09:17Kalle, jag tänker inte hugga. Jag håller med Dig!
Berra, om man kollar i Din kalender, så har Du sprungit EN gång de senaste 5 veckorna. Tror Du själv att det är så klokt att gå från ett löppass till sex st på en gång?
Självklart är det inte farligt, oc
Kalle, jag tänker inte hugga. Jag håller med Dig!
Berra, om man kollar i Din kalender, så har Du sprungit EN gång de senaste 5 veckorna. Tror Du själv att det är så klokt att gå från ett löppass till sex st på en gång?
Självklart är det inte farligt, oc
Quote from Funbeat user on 13 December 2010, 12:23Jag gjorde en raid mot övervikten, innan jag började med löpning ska tilläggas. Men eftersom jag oroade mig för att jag skulle skada mig, otränad som jag var, så började jag med andra alternativ främst motionscykel.
Jag cyklade sönder min första motionsc
Jag gjorde en raid mot övervikten, innan jag började med löpning ska tilläggas. Men eftersom jag oroade mig för att jag skulle skada mig, otränad som jag var, så började jag med andra alternativ främst motionscykel.
Jag cyklade sönder min första motionsc
Quote from Funbeat user on 13 December 2010, 12:53Om man skall vara ärlig - och det skall man ju - så är löpning ett ganska riskfyllt sätt att konditionsträna. Cykling, rodd, simning och längdskidor misstänker jag att man kan bränna lika mycket kalorier på utan att riskera skada sig på samma sätt.
Om man skall vara ärlig - och det skall man ju - så är löpning ett ganska riskfyllt sätt att konditionsträna. Cykling, rodd, simning och längdskidor misstänker jag att man kan bränna lika mycket kalorier på utan att riskera skada sig på samma sätt.
Quote from Funbeat user on 13 December 2010, 13:30Jag försöker från och med idag träna konditionspass 6 dagar i veckan. Löpning, roddmaskin, samt div andra maskiner som finns på gymmet. Idag körde jag 60 minuter crosstrainer på gymmet.
Jag försöker från och med idag träna konditionspass 6 dagar i veckan. Löpning, roddmaskin, samt div andra maskiner som finns på gymmet. Idag körde jag 60 minuter crosstrainer på gymmet.