Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning 6 dagar i veckan?
You need to log in to create posts and topics.

Vad skulle man vinna på att springa till jobbet? Det är väl precis lika bra/dålig träning som att springa lite runt sitt hus (eller på lunchen)?

Man kan vinna tid. Mycket tid om man bor i en stad.

Finns det någon "dålig" träning Magnus?????????????????

All träning är ju antingen bra eller dålig beroende på omständigheterna. Ett långpass kan vara hur bra som helst, men inte timmarna före en tävling.

All träning som leder till "skada" kjell !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marcus, sparar tid kan det göra om man råkar bo på lämpligt avstånd från jobbet och inte har så snabb kommunikationsmedel annars, men om det är bra eller dåligt att börja springa 6 dagar i veck

Springa till jobbet eller runt huset ska ju naturligtvis inte göras i värsta tempot utan som typ "vardagsträning" som vi StreakRunners gör. Jag tror att det är "farten som dödar" å inte den lugna stilla joggen i typ sex dagar....Men naturligtvis så måste

När Haile växte upp sprang han ToR till skolan varje dag och han blev ju en ganska hyfsad joggare till slut.
Fast att springa ToR till jobbet är så klart inte bra.
Och har man dessutom "fel" avstånd mellan hemmet och jobbet så är det komplett omöjligt att

Haruki Murakami, författaren till "What I Talk About When I Talk About Running" skriver att han sprungit varje dag i 25 år helt utan skador, så visst går det. Skulle vara underbart att ha tid till det.

Jag tror du missade poängen, Illbatting. Man blir inte mindre skadad för att man springer till/från jobbet.

Nej nej Homann, missade inte alls "poängen".
Just därför blir man inte heller _mer_ skadad av att springa till/från jobbet.
Jag ironiserade lite eftersom vissa personer verkar ha svårt att motivera sig och hitta "tid" till att ut och springa (själv förstå