Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning för 6-7-åring?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en snart 7-åring hemma som har fått för sig att hon ska löpträna. När jag kollar runt på träningsgrupper så verkar allt börja vid åtta år, och jag vet inte hur villiga de är att låta henne vara med.
Jag undrar om det någonstans finns träning som "

Hm. Jag springer MED min sjuåring. Vi brukar springa ett el-ljusspår lite då och då. Hon tycker det är roligt eftersom hon får egentid tillsammans med sin pappa. Löpningen blir egentligen sekundär, huvudsaken hon får en positiv upplevelse..

Så tänker ja

När jag springer med mina barn är det inte för att jag ska träna, utan för att de ska komma ut, röra på sig och förhoppningsvis ha roligt; men det jag undrar över är sätt och tips att göra det roligt.
Dessutom vill hon springa Lilla Lidingloppet och ocks

Lite knepigt läge där Lingan....å sen nämner du att det är ett annat barn med i periferin å då kan det naturligtvis bli problems. En dotter till då tänker jag absolut "kampen om mamman"...e de en pojke då kan det vara va faan som helst å inge att bry sig

Mina barn håller på med orientering. Det är absolut inga problem för en 7-åring som är motiverad att springa 2-3 km. Till och med min 4-åring springer 3 km med enbart korta stopp (och enbart spring däremellan). Hon kanske också kan vara intresserad av or

Det finns inga andra föräldrar i bekantskapskretsen / skolan / närheten vars barn är sugna på samma sak? Tänkte att då kunde ju ni och era barn dra igång nått. Tyvärr har jag inga barn att erbjuda, annars hade jag hängt på! 😉

Jag brukar göra som Jens, ut och srpinga med min 7-åriga dotter lite då och då. Hon tycker det är roligast framåt sensommaren, när det finns blåbär i skogen 🙂

Jag tycker det är jättesvårt det där. Min 7-åring har varit med på orienteringen och fått varvat lek och tävling. Finns massor med kompisar som han har haft jättekul med. I somras var vi med på O-ringen och då ville han springa alla 5 dagarna och var väld

Jag har tre grabbar på 8, 6 och 4. Jag har lite tur som bor precis intill en äng där vi kan springa barfota alla 4 på ett varv som är 3-400m. Iom att vi ser varandra hela tiden så brukar det vara OK att vi håller olika fart. Ibland byter Pappa håll för då

Lingling: Den här tråden minns jag för att det var roliga tips om barn och träning. Nu blev jag sugen på att springa lite mer med min son också.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=958374