Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:46Jag tycker det låter väldigt märkligt. Isf skulle det inte spela roll om barnet sitter vid datorn/teven eller är ute och cyklar, går, åker skidor eller springer, utan det är bara att vänta på på att de blir "stora" ...
Jag tycker det låter väldigt märkligt. Isf skulle det inte spela roll om barnet sitter vid datorn/teven eller är ute och cyklar, går, åker skidor eller springer, utan det är bara att vänta på på att de blir "stora" ...
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:52Om vi nu tar min snart sjuåring, hon ska alltså klara (som sagt) att springa 1,7 km i terräng. Det jag tänker mig är att hjälpa henne så att hon klarar hela distansen, hittar ett tempo som fungerar för henne.
Är 1,7 aerobt eller anaerobt? till att börj
Om vi nu tar min snart sjuåring, hon ska alltså klara (som sagt) att springa 1,7 km i terräng. Det jag tänker mig är att hjälpa henne så att hon klarar hela distansen, hittar ett tempo som fungerar för henne.
Är 1,7 aerobt eller anaerobt? till att börj
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:58Är det inte lite väl långt steg från att "det lönar sig inte att konditionsträna barn" till "60m i skolan är meningslöst"? 😉
Är det inte lite väl långt steg från att "det lönar sig inte att konditionsträna barn" till "60m i skolan är meningslöst"? 😉
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:59Oavsett om konditionen förbättras eller ej, så handlar det ju lite om det du redan varit inne på Ling att barn som idrottar får lära sig att det inte är farligt när det är jobbigt och på ett sätt blir de då bättre eftersom de vågar fortsätta.
Sen får barn
Oavsett om konditionen förbättras eller ej, så handlar det ju lite om det du redan varit inne på Ling att barn som idrottar får lära sig att det inte är farligt när det är jobbigt och på ett sätt blir de då bättre eftersom de vågar fortsätta.
Sen får barn
Quote from Jonny Persson on 27 March 2012, 11:00Om vi nu antar att artikeln stämmer så gäller den ändå bara den maximala syreupptagningsförmågan. Vilket bara är EN komponent som mycket riktigt påpekas ovan.
Du kommer ha nytta av att träna upp löpekonomi, uthållighet, smidighet och koordination även om
Om vi nu antar att artikeln stämmer så gäller den ändå bara den maximala syreupptagningsförmågan. Vilket bara är EN komponent som mycket riktigt påpekas ovan.
Du kommer ha nytta av att träna upp löpekonomi, uthållighet, smidighet och koordination även om
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 11:00Jag undrar var steget (gränsen) går? Blir barnen snabbare eller uthålligare bara för att de bli äldre? Min son gör en bättre tid i Lilla Lidingöloppet för varje år, därmed får han inte en bättre placering, för alla blir uppenbarligen snabbare - och färre
Jag undrar var steget (gränsen) går? Blir barnen snabbare eller uthålligare bara för att de bli äldre? Min son gör en bättre tid i Lilla Lidingöloppet för varje år, därmed får han inte en bättre placering, för alla blir uppenbarligen snabbare - och färre
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 11:04För mig spelar det inte någon roll om hon kommer först sist eller vadsomhelst däremellan, Sonen har sprungit Lilla Lidingö varje år han kunnat och tycker det är kul, men Lillan har en annan inställning och hon vill träna. Jag vill då att hon på något sätt
För mig spelar det inte någon roll om hon kommer först sist eller vadsomhelst däremellan, Sonen har sprungit Lilla Lidingö varje år han kunnat och tycker det är kul, men Lillan har en annan inställning och hon vill träna. Jag vill då att hon på något sätt
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 11:13Huvudsaken att barnen rör sig och hoppar och studsar så att deras skelett stärks. Kalla det löpning om ni vill. Det är under tillväxtåren som skelettets anpassning till påfrestningar är som störst. Aktiva barn bryter inte lårbenshalsen vid 55 eller blir
Huvudsaken att barnen rör sig och hoppar och studsar så att deras skelett stärks. Kalla det löpning om ni vill. Det är under tillväxtåren som skelettets anpassning till påfrestningar är som störst. Aktiva barn bryter inte lårbenshalsen vid 55 eller blir
Quote from Jonny Persson on 27 March 2012, 11:13Rör hon på sig och tar i kommer hon att förbättras. Gör det enkelt – gör det roligt.
När jag som 10-åring kom tvåa på mellanstadiets skolorientering hade jag inte tränat organiserat öht. Däremot var jag väldigt fysiskt aktiv och lekte mycket ute. Favorit
Rör hon på sig och tar i kommer hon att förbättras. Gör det enkelt – gör det roligt.
När jag som 10-åring kom tvåa på mellanstadiets skolorientering hade jag inte tränat organiserat öht. Däremot var jag väldigt fysiskt aktiv och lekte mycket ute. Favorit
Quote from Jonny Persson on 27 March 2012, 11:14Arrak: +1
Arrak: +1