Quote from Guest on 11 May 2008, 13:18Hur gör ni med löpningen när det är så varmt ute? Springer ni väldigt tidigt eller väldigt sent eller springer ni inomhus på löpband.
Funderar på att springa en kortare sträcka på max 7 km lite senare ikväll men det är fortfarande väldigt varmt ute.
Hur gör ni med löpningen när det är så varmt ute? Springer ni väldigt tidigt eller väldigt sent eller springer ni inomhus på löpband.
Funderar på att springa en kortare sträcka på max 7 km lite senare ikväll men det är fortfarande väldigt varmt ute.
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 13:28Enda anpassningen jag gör är att försöka dricka mer när det är väldigt varmt. Sprang halvmaran på Kungsholmen i gårdagens värme utan problem. Men om man är värmekänslig så är väl tidiga mornar eller sena kvällar lite svalare (H)
Enda anpassningen jag gör är att försöka dricka mer när det är väldigt varmt. Sprang halvmaran på Kungsholmen i gårdagens värme utan problem. Men om man är värmekänslig så är väl tidiga mornar eller sena kvällar lite svalare (H)
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 13:38Ändrar inte mina rutiner för väder.
Anpassar klädsen och dryckesvanor istället.
För eller senare vänjer man sig, det är bara lite plågsamt att komma dit hän att man vant sig om man är känslig.
Ändrar inte mina rutiner för väder.
Anpassar klädsen och dryckesvanor istället.
För eller senare vänjer man sig, det är bara lite plågsamt att komma dit hän att man vant sig om man är känslig.
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 13:42Brukar köra kvällspass, främst för det oftast passar bäst. Men körde ett längre morgonpass idag som var riktigt skönt då det var lugnt och lite folk ute. Man märkte dock att värmen ökade rejält mot slutet. Förberedelserna är nog viktigast som sagt. Vatten
Brukar köra kvällspass, främst för det oftast passar bäst. Men körde ett längre morgonpass idag som var riktigt skönt då det var lugnt och lite folk ute. Man märkte dock att värmen ökade rejält mot slutet. Förberedelserna är nog viktigast som sagt. Vatten
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 13:47Jag tror man behöver värmeträningen inför Stockholm Marathon så jag ska försöka springa när det är som varmast så man blir van vid känslan. Dock så hindrar ju jobb en från att springa mitt på dagen men långpasset till helgen blir antagligen på varmaste ti
Jag tror man behöver värmeträningen inför Stockholm Marathon så jag ska försöka springa när det är som varmast så man blir van vid känslan. Dock så hindrar ju jobb en från att springa mitt på dagen men långpasset till helgen blir antagligen på varmaste ti
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 13:49man börjar cykla landsvägscykling - fläktar bra 😉
man börjar cykla landsvägscykling - fläktar bra 😉
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 14:09Sylvia, låter som det var ett klokt beslut att vända hem. Kommer fler löpdagar =)
Var i portugal och sprang nyligen. Man vänjer sig faktiskt uthärda värmen, men undrar om man kan träna så man "tål" den? Skulle nog inte rekommendera man gör dessa värmeövn
Sylvia, låter som det var ett klokt beslut att vända hem. Kommer fler löpdagar =)
Var i portugal och sprang nyligen. Man vänjer sig faktiskt uthärda värmen, men undrar om man kan träna så man "tål" den? Skulle nog inte rekommendera man gör dessa värmeövn
Quote from Fredric Lagerström on 11 May 2008, 14:11Jag springer sena kvällar. Gillar verkligen inte att springa i värmen. Men nästa lördag har vi ju inget val. Så det kan finnas lite vits med att prova att springa i värmen bara för att känna på det som Karl skrev här ovan. Keps skärmar ju av den värsta so
Jag springer sena kvällar. Gillar verkligen inte att springa i värmen. Men nästa lördag har vi ju inget val. Så det kan finnas lite vits med att prova att springa i värmen bara för att känna på det som Karl skrev här ovan. Keps skärmar ju av den värsta so
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 14:37Jag är glad att jag svettas. Läste om en kille som hade väldigt svårt att svettas och för honom var det ett mycket stort problem nu under vår/sommar. Han kör visst pass där han tränar på att svettas, hur han tränar då vet jag inte.
Jag är glad att jag svettas. Läste om en kille som hade väldigt svårt att svettas och för honom var det ett mycket stort problem nu under vår/sommar. Han kör visst pass där han tränar på att svettas, hur han tränar då vet jag inte.
Quote from Jan Lundquist on 11 May 2008, 14:37Jag har bestämt mig för att det är ingen skillnad i att löpa i värme jämfört med annars. Som ovan talare: Drick mer och anpassa klädseln. Den stora fördelen är ju att man snabbt blir uppvärmd och skaderisken minskar.
Jag har bestämt mig för att det är ingen skillnad i att löpa i värme jämfört med annars. Som ovan talare: Drick mer och anpassa klädseln. Den stora fördelen är ju att man snabbt blir uppvärmd och skaderisken minskar.