Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 14:48Fast håller inte keps kvar mer värme (jfr vinter/mössa/"skorsten" ) än vad den hjälper mot sol?
Fast håller inte keps kvar mer värme (jfr vinter/mössa/"skorsten" ) än vad den hjälper mot sol?
Quote from Fredric Lagerström on 11 May 2008, 14:51Nej Ankan Kvack kvack! 🙂
Nej Ankan Kvack kvack! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 14:57man får väl ha en löparkeps i funktionsmaterial och mesh...
man får väl ha en löparkeps i funktionsmaterial och mesh...
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 15:00Det optimala måste ju va att springa tidigt eller sent på dygnet ta gärna med vätska så det räcker.Prova att sänka farten lite,pulsen stiger ju ändå lite med värmen,LYCKA TILL (t+)
Det optimala måste ju va att springa tidigt eller sent på dygnet ta gärna med vätska så det räcker.Prova att sänka farten lite,pulsen stiger ju ändå lite med värmen,LYCKA TILL (t+)
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 15:06Kroppen anpassar sig till löpning i värme, om man ger den chansen och kan ta att det är jobbigt att löpa ett tag. Sänk farten isf och drick mer, ha en keps i funktionsmaterial som skärmar av solen hjälper lite faktiskt. Den kan man blöta ner om det skulle
Kroppen anpassar sig till löpning i värme, om man ger den chansen och kan ta att det är jobbigt att löpa ett tag. Sänk farten isf och drick mer, ha en keps i funktionsmaterial som skärmar av solen hjälper lite faktiskt. Den kan man blöta ner om det skulle
Quote from Galderma Fritidsförening on 11 May 2008, 15:08Jag var med i SpringCross igår och det var ca 30 grader varmt då när vi sprang. (Första start kl 12) Jag drack mycket vatten på förmiddagen men ändå gick det segt att springa. Det var olidligt varmt! Tror inte det går att göra så mycket mer än att dricka
Jag var med i SpringCross igår och det var ca 30 grader varmt då när vi sprang. (Första start kl 12) Jag drack mycket vatten på förmiddagen men ändå gick det segt att springa. Det var olidligt varmt! Tror inte det går att göra så mycket mer än att dricka
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 15:15Sprang längsta långpasset till Stockholmsmarathon idag på 30 km. Tog 3 timmar och flera liter vätska. Drack var 15 minut, använde också keps av funktionsmaterial.
Svettar ganska mycket kanske därför det fungerar hyfsat.:-)
Sprang längsta långpasset till Stockholmsmarathon idag på 30 km. Tog 3 timmar och flera liter vätska. Drack var 15 minut, använde också keps av funktionsmaterial.
Svettar ganska mycket kanske därför det fungerar hyfsat.:-)
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 15:59När det är som det var idag kring lunchtid tycker jag inte det är nån fara. Här har det varit runt 20 grader och dessutom en lättare fläkt. Då är det bara behagligt att springa, även om det kanske går åt aningen mer vätska. Blir det varmare än 25 grader t
När det är som det var idag kring lunchtid tycker jag inte det är nån fara. Här har det varit runt 20 grader och dessutom en lättare fläkt. Då är det bara behagligt att springa, även om det kanske går åt aningen mer vätska. Blir det varmare än 25 grader t
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 16:03Sylvia- Håller med dej
Sylvia- Håller med dej
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 16:08Kanske jag kan smyga in en fråga om klädsel. Vad har en löpare för klädsel i sådana här förhållanden? Skicka gärna in exempel med direktlänkar till nått onlineställe.
Kanske jag kan smyga in en fråga om klädsel. Vad har en löpare för klädsel i sådana här förhållanden? Skicka gärna in exempel med direktlänkar till nått onlineställe.