Quote from Fredric Lagerström on 11 May 2008, 16:12Ja, jag funderade lite på det med. Vad är egentligen bäst i värmen? Ett linne el en
vit långärmad? Om man har linne, kan man smörja på nåt värmeavvisande på armarna?
Ja, jag funderade lite på det med. Vad är egentligen bäst i värmen? Ett linne el en
vit långärmad? Om man har linne, kan man smörja på nåt värmeavvisande på armarna?
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 16:21Att ändra till kväll o morgon funkar om man inte ska tävla. Dock har man tävlingar i sikte så skall man nog träna så man vänjer sig med hettan, anpassa klädsel samt dryck.
Sprang igår ett lopp på 6,3km i 24gradig värme det kändes tungt men kan behövas in
Att ändra till kväll o morgon funkar om man inte ska tävla. Dock har man tävlingar i sikte så skall man nog träna så man vänjer sig med hettan, anpassa klädsel samt dryck.
Sprang igår ett lopp på 6,3km i 24gradig värme det kändes tungt men kan behövas in
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 17:48Jag tycker ett löst sittande linne + korta brallor funkar bäst när det är varmt. Gillar inte tighta linnen i hettan - skönare och det far in lite luft under linnet ibland. Jag köpte mej ett par "löparsolglasögon" i veckan och provsprang i dom idag. Otroli
Jag tycker ett löst sittande linne + korta brallor funkar bäst när det är varmt. Gillar inte tighta linnen i hettan - skönare och det far in lite luft under linnet ibland. Jag köpte mej ett par "löparsolglasögon" i veckan och provsprang i dom idag. Otroli
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 17:51Tänkvärd info! Skicka gärna länkexempel till både brillor å kläder! (även om just jag nu inte är så intresserad av dam-modellen av kläderna) 🙂
Tänkvärd info! Skicka gärna länkexempel till både brillor å kläder! (även om just jag nu inte är så intresserad av dam-modellen av kläderna) 🙂
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 17:57Det är 20 dagar till Stockholm Marathon men det behövs bara 10 för att vänja sig vid värmen, om man ska tro Ingvar Holmér, professor i klimatfysiologi.
"Klimatfysiologen Ingvar Holmér är Sveriges främsta expert när det gäller kroppens förmåga att tåla vä
Det är 20 dagar till Stockholm Marathon men det behövs bara 10 för att vänja sig vid värmen, om man ska tro Ingvar Holmér, professor i klimatfysiologi.
"Klimatfysiologen Ingvar Holmér är Sveriges främsta expert när det gäller kroppens förmåga att tåla vä
Quote from Jonas Täng on 11 May 2008, 18:08Jag har tävlat idag, mitt på dagen. +27 grader. Långa tights och t-shirt. Långbrallor måste man ha när det är orientering. Men jag hällde en halvliter vatten över skallen innan start, och doppade skorna i en bäck. Helst hade jag ställt mig i duschen innan
Jag har tävlat idag, mitt på dagen. +27 grader. Långa tights och t-shirt. Långbrallor måste man ha när det är orientering. Men jag hällde en halvliter vatten över skallen innan start, och doppade skorna i en bäck. Helst hade jag ställt mig i duschen innan
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 18:11Något som jag märkte nu i helgen när jag träna är att solskyddsolja är inte så bra. Jag smörjde det på armarna och i ansiktet och det gjorde att kroppen inte andades speciellt bra. Jag tror att nästa gång tar jag hellre solbrännan än stänger inne all värm
Något som jag märkte nu i helgen när jag träna är att solskyddsolja är inte så bra. Jag smörjde det på armarna och i ansiktet och det gjorde att kroppen inte andades speciellt bra. Jag tror att nästa gång tar jag hellre solbrännan än stänger inne all värm
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 18:19Vi får inte 10 dagars värme till innan maran tror jag. Imorgon ska det bli 10 grader bara. Det var det jag menade med att jag inte tror att man hinner. Dessutom - hur skön avslutning blir det på träningen inför maran??? Hur mycket ska man plåga sig? Visst
Vi får inte 10 dagars värme till innan maran tror jag. Imorgon ska det bli 10 grader bara. Det var det jag menade med att jag inte tror att man hinner. Dessutom - hur skön avslutning blir det på träningen inför maran??? Hur mycket ska man plåga sig? Visst
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 18:19Jag anpassar bara min klädsel. När det är som varmast är det shorts och linne.
Jag sprang LU50K i korta tights, t-shirt och keps. Kepsen doppas med fördel i vatten så huvudet svalkas.
Vad gäller dryck så brukar 0.5-1 liter Vitargo Electrolyte per timme f
Jag anpassar bara min klädsel. När det är som varmast är det shorts och linne.
Jag sprang LU50K i korta tights, t-shirt och keps. Kepsen doppas med fördel i vatten så huvudet svalkas.
Vad gäller dryck så brukar 0.5-1 liter Vitargo Electrolyte per timme f
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 18:22Tur man är ute o cyklar.
Tur man är ute o cyklar.