Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i denna värmen !?
You need to log in to create posts and topics.

Personligen har jag stått och malt många och långa löppass på det för många förhatliga löpbandet hela vintern. Varmt så det räcker och blir över och det tackar jag särskilt för nu...... 😀 😉

Sprang precis i ett 23 gradigt Gbg med gassande sol. Gick otroligt bra - hade laddat med vatten (blev lite toabesök innan löpningen) och sprang i linne med pirat-tights.
Men det var verkligen superhett när man kom in i solen. Helt ok i skuggan och när det

Jag upptäckte ett annat problem igår - mina älskade långlöparskor (New Balance 902) var ju alldeles för varma!! Jag hade tills igår helt enkelt inte haft tillfälle att springa i dem i riktigt varmt väder (köpte dem i vintras), men det kändes som att ha fö

Har ingen personlig erfarenhet av den NB-modellen, men de jag har (NB 1062) är ganska varma om man inte har ultratunna löparstrumpor. Det som fungerat bäst för mig är Seger Ultra Thin, sämst har Nikes strumpor varit. Nike är åt helvete för varma helt enke

Jag älskar mina korta tajts i ngn sorts "coolmaterial" sedan har jag ett par fladdriga "coolshorts" för om det är ännu varmare, och så ett linne i ngt funkis.
Solskyddskrämer jo de kan kännas skumma, men det beror lite på krämbasen också, testa andra sort

En av de mest seglivade myterna är att även huden andas. Det gör den inte. I så fall skulle vi dö knall fall i våtdräkt och det gör vi ju inte 🙂

Det beror ju på hur du definierar "andas" i sammanhanget.

http://huden.nu/hud/

Jag köpte ett par fladdriga korta shorts i coolmaterial, men jag tyckte faktiskt dom kändes blötare när dom blev svettiga än mina tights.

Under Armour Heatgear, dyrt (i Sverige) men jag tycker dom fungerar bra.

>Det beror ju på hur du definierar "andas" i sammanhanget.

Andas, alltså syre, luft. Kommer du ihåg Bondfilmen Goldfinger? Donnan de "målade ihjäl" - det är en stor, gigantisk myt att man kan dö av det 🙂