Quote from Guest on 2 July 2009, 12:44Jag har läst att man ska undvika löpning utomhus vid temperaturer under -15 Celcius.
Så jag undrar om någon vet hur det är på andra hållet, alltså när blir det för varmt för löpning? Finns det liknande riktvärden när det blir för varmt? Det är ju lätt
Jag har läst att man ska undvika löpning utomhus vid temperaturer under -15 Celcius.
Så jag undrar om någon vet hur det är på andra hållet, alltså när blir det för varmt för löpning? Finns det liknande riktvärden när det blir för varmt? Det är ju lätt
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 12:54Här springs det: http://www.badwater.com/
Hade du tänkt prova något varmare?
Här springs det: http://www.badwater.com/
Hade du tänkt prova något varmare?
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 12:55Micke, är Badwater hetare än Marathon Des Sables (lite olika lopp kanske, men jag tänkte mer på snittemperaturen under dagen)?
Micke, är Badwater hetare än Marathon Des Sables (lite olika lopp kanske, men jag tänkte mer på snittemperaturen under dagen)?
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:03Går man på hemsidesinformationen så säger Badwater +130 F (+54 C) och Des Sables +120 F (+49 C) som maxtemp.
Båda känns väldigt varma för min smak.
Går man på hemsidesinformationen så säger Badwater +130 F (+54 C) och Des Sables +120 F (+49 C) som maxtemp.
Båda känns väldigt varma för min smak.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:04Ish, varmt. Då är våra 27 grader inte så farliga trots allt 🙂
Ish, varmt. Då är våra 27 grader inte så farliga trots allt 🙂
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:05Micke vad vill du ha sagt? Var det ett svar på frågan?
Micke vad vill du ha sagt? Var det ett svar på frågan?
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:11Min egen erfarenhet baserat på att jag bott några kortare perioder i Hongkong, Singapore och Dubai är att det fanns en ganska märkbar gräns vid +37 C, alltså kroppstemperaturen, där man verkligen tvingades att pumpa i sig vätska under löpningen.
Min egen erfarenhet baserat på att jag bott några kortare perioder i Hongkong, Singapore och Dubai är att det fanns en ganska märkbar gräns vid +37 C, alltså kroppstemperaturen, där man verkligen tvingades att pumpa i sig vätska under löpningen.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:12Tur att vi som bor norr om Dalälven inte vet om att löpning utomhus vid -15 grader eller kallare ska undvikas!
Tur att vi som bor norr om Dalälven inte vet om att löpning utomhus vid -15 grader eller kallare ska undvikas!
Quote from Fredric Lagerström on 2 July 2009, 13:14Det är en fråga om tillvänjning också. Nu tycker jag det går lättare än först när värmen kom. Har på keps, solglasögon och sololja. Det är skönast att springa
mot vinden. Det svalkar mer. Afrikaner tränar säkert i temperaturer där vi bara skulle orka med
Det är en fråga om tillvänjning också. Nu tycker jag det går lättare än först när värmen kom. Har på keps, solglasögon och sololja. Det är skönast att springa
mot vinden. Det svalkar mer. Afrikaner tränar säkert i temperaturer där vi bara skulle orka med
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:15Som jag har förstått det så är riktlinjerna då det är kallt baserade på att luftrören kan bli ansträngda (skadade?) om man andas häftigt när det är kallt. Sedan beror det ju på hur man springer; joggandes har tex jag aldrig upplevt det som ett problem om
Som jag har förstått det så är riktlinjerna då det är kallt baserade på att luftrören kan bli ansträngda (skadade?) om man andas häftigt när det är kallt. Sedan beror det ju på hur man springer; joggandes har tex jag aldrig upplevt det som ett problem om