Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 13:18Jo, svaret är att det inte finns någon allmänt vedertagen övre temperaturgräns från när det anses för farligt för att springa.
Däremot kan myndigheter eller tävlingsledning göra en sådan bedömning från fall till fall. Det gjordes t.ex. i Chicago 2007 dä
Jo, svaret är att det inte finns någon allmänt vedertagen övre temperaturgräns från när det anses för farligt för att springa.
Däremot kan myndigheter eller tävlingsledning göra en sådan bedömning från fall till fall. Det gjordes t.ex. i Chicago 2007 dä
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 15:18Risk för stämning antagligen.
Risk för stämning antagligen.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 18:10Death Valley är ett häftigt ställe, men jag skulle knappast springa där. Jag minns en turistbroschyr med en teckning på fyra glada personer som körde in i Death Valley och en teckning på fyra något mindre glada skelett som körde ut därifrån. Det var en ga
Death Valley är ett häftigt ställe, men jag skulle knappast springa där. Jag minns en turistbroschyr med en teckning på fyra glada personer som körde in i Death Valley och en teckning på fyra något mindre glada skelett som körde ut därifrån. Det var en ga
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 18:21Området har en ruggigt hög strålning. Tänker inte då på solen utan den grundstrålning som finns pga alla provsprängningar. I en del områden så har vissa ultralöpare lagt sig ner och vilat på en sten samtidigt som kameran registrerat bilder som varit väldi
Området har en ruggigt hög strålning. Tänker inte då på solen utan den grundstrålning som finns pga alla provsprängningar. I en del områden så har vissa ultralöpare lagt sig ner och vilat på en sten samtidigt som kameran registrerat bilder som varit väldi
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 18:22Tunnisar med andra ord.
Tunnisar med andra ord.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 18:32Nej nej! Man måste ha kroppen med sig om man ska löpa där.
Nej nej! Man måste ha kroppen med sig om man ska löpa där.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 21:59Tävlingsledningen fär Månkarbo Marathon har just tagit bslutet att loppet ställs in eller åtminstinges skjuts upp någon timme om termometern visar över +30,0 grader C. Vi tar vårt ansvar gentemot den enskilde löparen.;);)
Är det de här som kallas för "str
Tävlingsledningen fär Månkarbo Marathon har just tagit bslutet att loppet ställs in eller åtminstinges skjuts upp någon timme om termometern visar över +30,0 grader C. Vi tar vårt ansvar gentemot den enskilde löparen.;);)
Är det de här som kallas för "str
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:03Jag hoppas att tävlingstermometern sitter i skuggan!
Jag hoppas att tävlingstermometern sitter i skuggan!
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:29Äsch, +30 gr C är väl inget problem i Månkarbo där jag har hört att det alltid blåser en frisk och svalkande medvind varvet runt.
Äsch, +30 gr C är väl inget problem i Månkarbo där jag har hört att det alltid blåser en frisk och svalkande medvind varvet runt.
Quote from Karro Larsson on 11 July 2009, 13:05Alltså, det är så himla mycket snack om Månkarbo Marathon att jag härmed lovar att OM, jag skriver OM, jag någonsin blir så knasig att jag tänker springa ett marathon så får det bli Månkarbo Marathon. Jag skulle kanske annars hellre ha sagt New York City
Alltså, det är så himla mycket snack om Månkarbo Marathon att jag härmed lovar att OM, jag skriver OM, jag någonsin blir så knasig att jag tänker springa ett marathon så får det bli Månkarbo Marathon. Jag skulle kanske annars hellre ha sagt New York City